صنعت نفت ایران
1403/4/13
Wednesday

اخبار صنعت نفت

آر اس اس
صنعت نفت

آزادسازی قیمت سوخت رویکرد مناسبی نیست ۱۴۰۲/۰۴/۱۲

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: هر نامزدی از هم اکنون خود را به افزایش قیمت بنزین حریص نشان دهد، یعنی معتقد به آزادسازی قیمت سوخت است و باید در دوران ریاست جمهوری وی، منتظر قیمت‌های باورنکردنی بود.

صنعت نفت

مجوز عرضه ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در بورس انرژی صادر شد ۱۴۰۲/۰۴/۱۲

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: وزارت نفت مکلف شده حداقل ۴ همت اوراق بهینه‌سازی را امسال منتشر کند و ما مجوز ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز را گرفتیم که در بازار بورس عرضه کنیم و سقف ۱۰ میلیارد مترمکعبی صدور گواهی‌های صرفه‌جویی داریم.

صنعت نفت

آمادگی راه‌اندازی بازار گاز ایران در بورس انرژی ۱۴۰۲/۰۴/۱۲

مدیرعامل بورس انرژی گفت: امیدوارم همزمان با آغاز معاملات گواهی صرفه جویی، شاهد راه‌اندازی بازار گاز در ایران باشیم و این آمادگی را داریم تا زیرساخت ایجاد بازار گاز را فراهم کنیم تا ایران تعیین کننده قیمت گاز در منطقه باشد.

صنعت نفت

پاسخ وزیر نفت به ادعای غلط یک نامزد درباره تخفیف نفت ایران ۱۴۰۲/۰۴/۱۲

وزیر نفت گفت: امروز ما به اروپا هم صادرات نفت داریم، ما امروز به ۱۷ کشور جهان صادرات نفت داریم و با ریل‌گذاری که در صادرات نفت شده، هر دولتی هم در آمریکا سرکار بیاید، مشکلی برای صادرات نفت ایران رخ نخواهد داد.

صنعت نفت

اعتماد به وزیر نفت دولت سیزدهم مایه افتخار ماست ۱۴۰۲/۰۴/۱۲

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عملکرد وزارت نفت دولت سیزدهم به‌ویژه وزیر نفت را مایه مباهات دانست و گفت: اقدام‌های مطلوبی در این سه سال در بخش نفت و گاز انجام شده است.

صنعت نفت

راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی انرژی از ابزارهای مشارکت مردم است ۱۴۰۲/۰۴/۱۲

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد که راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی انرژی از ابزارهای مشارکت مردم است.

صنعت نفت

رشد ۳.۵ برابری ارزش صادرات نفتی ایران در دولت سیزدهم/ پرداخت ۳.۸ هزار میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی گاز به مشترکان ۱۴۰۲/۰۴/۱۲

وزیر نفت از رشد ۳.۵ برابری ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و دیگر فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ارزش صادرات نفتی ایران از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۸ به ۳۶ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ رسید.

صنعت نفت

تحقق ۱۰۰درصدی تکالیف هوشمندسازی در وزارت نفت ۱۴۰۲/۰۴/۱۲

وزارت نفت در سه سال اخیر اقدام‌های گسترده‌ای برای هوشمندسازی ارائه خدمات انجام داده، به‌طوری‌ که اکنون با انجام ۱۰۰درصدی تکالیف هوشمندسازی خود، افزون بر راه‌اندازی مرکز تبادل اطلاعات وزارت نفت، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و درگاه ملی مجوزهای کشور متصل شده است.

صنعت نفت

ایران چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک شد ۱۴۰۲/۰۴/۱۲

جایگاه ایران در اوپک با افزایش تولید و صادرات نفت در دولت سیزدهم ارتقا یافته و جمهوری اسلامی ایران با پشت‌سرگذاشتن نیجریه و کویت، به چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک تبدیل شده است.

صنعت نفت

احتمال کاهش قیمت نفت عربستان برای بازار آسیا ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

طبق گفته چهار منبع پالایشگاهی در آسیا، قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب به بازار این قاره در ماه اوت احتمالاً ۶۰ تا ۸۰ سنت نسبت به ماه ژوئیه کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم از ماه آوریل می‌رسد.

صنعت نفت

ایران رتبه ۲ رشد تولید و هفتمین تولیدکننده بزرگ نفت دنیا شد ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

بر اساس آمارهای منتشرشده از سوی یک موسسه بین‌المللی، ایران با ثبت رشد ۱۹ درصدی تولید نفت و میعانات در سال گذشته، دومین کشور جهان از این نظر بوده است.

صنعت نفت

مزایای توافق‌نامه راهبردی گازی تهران - مسکو ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

امضای توافق‌نامه راهبردی انتقال گاز روسیه به ایران به‌عنوان آخرین یادگار شهید رئیسی در حوزه دیپلماسی انرژی مزایای متعددی برای دو کشور خواهد داشت.

صنعت نفت

شمار دکل‌های حفاری آمریکا به پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۱ رسید ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا به پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون خبر داد.

صنعت نفت

مشارکت مردم در صنعت نفت به اوج رسید ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

صنعت نفت ایران سال‌هاست که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، از سرمایه‌های مردمی موجود در بانک‌های کشور برای توسعه پروژه‌های خود بهره می‌گیرد و این موضوع در وزارت نفت دولت سیزدهم به‌شکل فزاینده‌ای افزایش داشته است.

صنعت نفت

پلی‌اتیلن؛ از محرک‌های رشد اقتصادی کشور ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

نقش مهم پلی‌اتیلن در اقتصاد ایران و درآمد صادراتی کشور سبب شده صنعت پلیمر به یکی از محرک‌های اصلی رشد اقتصادی تبدیل شود که فرصت‌های شغلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم می‌کند.‌

© 2019 - All rights reserved