راه اندازی مسیرهای مستقیم هوایی/ورود دو هواپیمای جدید به ناوگان ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از اجرای برجام، شرایط برای بهبود روابط تجاری با سایر کشورها در حوزه های مختلف حمل و نقل از جمله ریلی، هوایی، جاده ای و زمینی فراهم شده که یکی از اقدامات در این زمینه، ایجاد مسیرهای مستقیم هوایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است.
وی ادامه داد: نشست و برخاست های متعدد در فرودگاهها، علاوه بر زمان بر بودن، هزینه بسیاری را هم برای مسافران به همراه دارد؛ ضمن اینکه بر تقاضای سفر هم موثر است، بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال ایجاد مسیرهای مستقیم هوایی به کشورهای مختلف است تا بدین صورت، در زمان و هزینه مسافران صرفه جویی شود و حجم سفرهای خارجی هم افزایش یابد.
تقی زاده اظهار داشت: برای ایجاد مسیرهای مستقیم هوایی، نیاز به نوسازی ناوگان است و بر همین اساس، علاوه بر یک فروند هواپیمایی که دی ماه وارد ناوگان هوایی شد، دو فروند هواپیمای جدید هم پیش از آغاز سال نو وارد ایران شده و ۵ فروند دیگر هم در سال آینده اضافه میشود.
به گفته این مقام مسئول، کشورها تمایل دارند که برای پرواز به مبداء و مقصد ایران، از هواپیماهای مربوط به ایرلاین های آنها استفاده شود تا بازار تقاضا را از دست ندهند؛ اما ایران باید تلاش کند تا با بهبود ناوگان هوایی، در جذب مسافر با آنها رقابت نماید.
وی با اشاره به افزایش درآمدهای حاصل از حوزه هوایی، گفت: طی دو تا سه سال گذشته، درآمد ارزی حاصل از پروازهای عبوری در کشور افزایش یافته است و تلاش می شود که این روند رو به رشد باشد.
تقی زاده اضافه کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل، افزایش ترانزیت به ویژه در بخش ریلی و جاده است؛ البته گاهی شاهد کاهش درآمدهای حاصل از ترانزیت ریلی یا جاده ای بودیم که به دلیل اثرپذیری عوامل بیرونی و داخلی بوده است به عنوان نمونه با افزایش قیمت سوخت در عراق، حجم ترانزیت جاده ای به این کشور افت کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاثیر عوامل درونی هم به اعمال قوانین داخلی مربوط می شود؛ به عنوان نمونه محدودیت هایی که برای حمل و نقل کالا ایجاد می شود، در حجم درآمدهای حاصل از ترانزیت موثر است.
مهر
برچسبها
نظرات کاربران
نظر شما
- عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.
عناوین دانشی صنعت نفت
- مهندسی مخزن | ۱۸
- حفاری و اکتشاف | ۸۰
- بالادستی | ۳۰
- پایین دستی | ۳
- دریایی و فراساحلی | ۶۷
- مهندسی فرآیند | ۷۰
- تجهیزات دوار | ۴۴
- تجهیزات ثابت | ۳۲
- پایپینگ | ۶۰
- برق و مخابرات | ۱۴
- کنترل و ابزاردقیق | ۲۵
- سیویل و سازه | ۱۳
- مواد و متالوژی | ۴۳
- رنگ و عایق | ۷
- ایمنی | ۹
- آب، پساب و پسماند | ۱۲
- مهندسی عمومی | ۵
- رویه و دستورالعمل | ۱۰
- نرم افزارها | ۶
- کلیپهای فنی و مهندسی | ۷۷
- پالایشگاه نفت | ۱۷
- پالایشگاه گاز | ۴۶
- NGL | ۶
- LNG & LPG | ۱۳
- خط لوله | ۳۶
- مخازن ذخیره | ۱۵
- پتروشیمی | ۱۴
- بازرسی و QC | ۱۵
- HSE | ۳۹
- ساخت و نصب | ۱۲
- راه اندازی | ۹
- سازندگان و تامین کنندگان | ۱۰
- تامین مالی و سرمایه گذاری | ۳۲
- ماشین آلات | ۱۲
- مدیریت پروژه | ۹۱
- مدیریت دانش | ۹
- مدیریت سازمانی و عمومی | ۲
- تأمین کالا | ۱۳
- EPC | ۲۰
- پیمانکاران بین المللی | ۸
- اطلاعات انرژی کشورها | ۱۴
- پروژه های خارجی | ۱۵
- نقشه های نفت و گاز خارجی | ۱۰
- شرکت های نفتی | ۱۲
- پلانت های فعال | ۴۰
- طرح ها و پروژه ها | ۳۵
- منطقه های ویژه انرژی | ۶
- میادین نفت و گاز خارجی | ۴
- نقشه های نفت و گاز ایران | ۲۴
- میادین نفت و گاز | ۴۰
- آمار و داده ها | ۷۵
- اسناد بالادستی نفت | ۹
- اقتصاد نفت و گاز | ۶۹
- حقوق انرژی | ۱۰
- دیپلماسی انرژی | ۱۹
- قراردادهای بالادستی | ۲۰
- مهندسین مشاور | ۶۷
- IPC | ۲۰
- پیمانکاری درایران | ۳۶
- نرخ عوامل نفت و گاز | ۱۲
- قرارداد | ۴۵
- ارزیابی اقتصادی طرح ها | ۳
- بخشنامه و مقررات | ۳۸
- مقررات مناقصات | ۳۱
- حوادث نفت و گاز | ۱۰
- ترینهای صنعت نفت | ۱۴
- فهرست بها | ۱۸
- وقایع نفت و گاز | ۵
- پدافند غیرعامل | ۲
- واژگان و زبان تخصصی | ۱۴
- مجلات نفت و انرژی | ۱۹
- مجلات مهندسی و صنعتی | ۴
- مطالب عمومی | ۳۰
- مدیریت منابع انسانی | ۳
- آمادگی آزمون SP | ۳
- آمادگی آزمون RMP | ۴
- آمادگی آزمون PMP | ۶
- انرژی های غیر نفتی | ۵
- آزمونهای استخدامی نفت | ۱۵
- آزمونهای ارشد 94 | ۵۹
- آزمونهای دکتری 95 | ۳۸
- استانداردهای مهندسی | ۲۱
- ابلاغیات | ۹
- بازاریابی و توسعه بازار | ۱
- تحقیق و توسعه | ۶