ظرفیت بالای پتروفرهنگ در سرمایهگذاری و تولید ۱۴۰۴/۰۱/۲۷

به گزارش اویل اینداستری به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارعپور در نخستین نشست شورای مدیران این هلدینگ در سال ۱۴۰۴ با اشاره به نقش کلان این مجموعه در تحقق شعار سال، بر لزوم سرمایهگذاری جدی در حوزه تولید تأکید و اظهار کرد: بهطور قطع پتروفرهنگ یکی از مجموعههایی است که مخاطب اصلی شعار سال است و باید بهگونهای برنامهریزی کنیم که از مرحله شعار فراتر برویم و در پایان سال کارنامهای درخشان در تحقق این مهم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه پتروفرهنگ دارای ظرفیتهای بالایی در زمینه سرمایهگذاری و تولید است که میتواند مورد توجه سرمایهگذاران قرار گیرد و نقش این هلدینگ را در صنعت پتروشیمی و اقتصاد کشور افزایش دهد، افزود: بهدلیل وجود همین ظرفیتها یکی از اصلیترین مجموعههایی هستیم که باید به سمت تحقق شعار سال گام برداریم.
مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ، بومیسازی، بهرهگیری از هوش مصنوعی و دانشبنیان شدن تجهیزات پتروشیمی را راهبردی اساسی دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط جهانی، حرکت به سمت خودکفایی در تولید تجهیزات و توسعه فناوریهای بومی، یک ضرورت راهبردی است. پتروفرهنگ هماکنون نیز یکی از پیشگامان داخلیسازی است، اما ظرفیتهای بیشتری نیز وجود دارد که باید همه آنها را به فعل تبدیل کرد.
زارعپور با اشاره به اهمیت بهرهبرداری واقعی از جریان انقلاب چهارم صنعتی ادامه داد: استفاده از فناوریهای نو و دیجیتال در تولید و مدیریت، بهرهگیری مؤثر از هوش مصنوعی در عملیات اجرایی و پیادهسازی سیستمهای هوشمند از دیگر اولویتهای اصلی پتروفرهنگ در سال جاری است. تحلیلهای ما از رقبا و بازار جهانی ایجاب میکند که الزامات روز اقتصاد و تولید جهان را بهکار گیریم، چراکه در غیر این صورت از مشارکت و سهم داشتن در عرصه بینالمللی بازخواهیم ماند.
وی برندسازی و حضور در رویدادهای مؤثر ملی را یکی دیگر از راهکارهای توسعه بازار و افزایش شناخت از توانمندیهای هلدینگ عنوان و تأکید کرد: هلدینگ پتروفرهنگ اکنون از جهات مختلف یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی بهشمار میآید که توانمندی خود را با تکیه به تخصص داخلی به منصه ظهور رسانده است.
مهمترین برنامههای پتروفرهنگ در ۱۴۰۴
مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با بیان اینکه توسعه بازارهای هدف، تنوعبخشی در روشهای فروش محصول و توسعه محصولات جدید برای صادرات از دیگر اهداف اصلی در سال جدید است، بیان کرد: این اهداف از راهبردهای کلیدی برای افزایش سودآوری و حضور پایدار در بازارهای جهانی است که نیازمند توجه و کار ویژه است.
زارعپور با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تولید، همچنین الزامات بازار جهانی، نیازمند گسترش افق دید برای بازارهای هدف جدید هستیم که تضمینکننده سودآوری و کاهش ریسکهای محتمل بازار انرژی است، گفت: به موازات همین موضوع باید از ظرفیتهای موجود برای تنوعبخشی در روشهای فروش استفاده کنیم، چراکه اصلیترین چشمانداز هلدینگ، سودآوری مدون و حداکثری برای صندوق ذخیره فرهنگیان است.
وی با برشمردن مهمترین برنامههای پتروفرهنگ در سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: بورسی کردن شرکتهای مروارید، سبلان، مفنا، همچنین هلدینگ پتروفرهنگ بهمنظور شفافسازی و تأمین مالی، راهاندازی سبلان ۲ در موعد مقرر، تسریع عملیات تکمیلی پتروشیمی سیراف انرژی و هتل چهارستاره سپهر، تولید برق توسط شرکت مفنا برای مقابله با ناترازی برق کشور، همچنین آغاز عملیات اجرایی طرحهای پاییندستی متانول در شرکتهای آریا، شیمیایی لاوان و مهتاب پارسیان در نیمه اول امسال با جدیت دنبال و رصد میشود، همچنین آغاز عملیات توسعه میدانهای گازی گردان و پازن برای افزایش ظرفیت تولید گاز، تنوعبخشی به بازارهای بینالمللی برای صادرات محصولات تولیدی در شرکتهای زیرمجموعه از دیگر برنامههایی است که باید در این سال به نتایج مطلوبی برسند و نگاه توسعهگرای هلدینگ را متبلور کنند.
برچسبها
نظرات کاربران
نظر شما
- عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.



عناوین دانشی صنعت نفت
- مهندسی مخزن | ۱۸
- حفاری و اکتشاف | ۸۰
- بالادستی | ۳۰
- پایین دستی | ۳
- دریایی و فراساحلی | ۶۷
- مهندسی فرآیند | ۷۰
- تجهیزات دوار | ۴۴
- تجهیزات ثابت | ۳۲
- پایپینگ | ۶۰
- برق و مخابرات | ۱۴
- کنترل و ابزاردقیق | ۲۵
- سیویل و سازه | ۱۳
- مواد و متالوژی | ۴۳
- رنگ و عایق | ۷
- ایمنی | ۹
- آب، پساب و پسماند | ۱۲
- مهندسی عمومی | ۵
- رویه و دستورالعمل | ۱۰
- نرم افزارها | ۶
- کلیپهای فنی و مهندسی | ۷۷
- پالایشگاه نفت | ۱۷
- پالایشگاه گاز | ۴۶
- NGL | ۶
- LNG & LPG | ۱۳
- خط لوله | ۳۶
- مخازن ذخیره | ۱۵
- پتروشیمی | ۱۴
- بازرسی و QC | ۱۵
- HSE | ۳۹
- ساخت و نصب | ۱۲
- راه اندازی | ۹
- سازندگان و تامین کنندگان | ۱۰
- تامین مالی و سرمایه گذاری | ۳۲
- ماشین آلات | ۱۲
- مدیریت پروژه | ۹۱
- مدیریت دانش | ۹
- مدیریت سازمانی و عمومی | ۲
- تأمین کالا | ۱۳
- EPC | ۲۰
- پیمانکاران بین المللی | ۸
- اطلاعات انرژی کشورها | ۱۴
- پروژه های خارجی | ۱۵
- نقشه های نفت و گاز خارجی | ۱۰
- شرکت های نفتی | ۱۲
- پلانت های فعال | ۴۰
- طرح ها و پروژه ها | ۳۵
- منطقه های ویژه انرژی | ۶
- میادین نفت و گاز خارجی | ۴
- نقشه های نفت و گاز ایران | ۲۴
- میادین نفت و گاز | ۴۰
- آمار و داده ها | ۷۵
- اسناد بالادستی نفت | ۹
- اقتصاد نفت و گاز | ۶۹
- حقوق انرژی | ۱۰
- دیپلماسی انرژی | ۱۹
- قراردادهای بالادستی | ۲۰
- مهندسین مشاور | ۶۷
- IPC | ۲۰
- پیمانکاری درایران | ۳۶
- نرخ عوامل نفت و گاز | ۱۲
- قرارداد | ۴۵
- ارزیابی اقتصادی طرح ها | ۳
- بخشنامه و مقررات | ۳۸
- مقررات مناقصات | ۳۱
- حوادث نفت و گاز | ۱۰
- ترینهای صنعت نفت | ۱۴
- فهرست بها | ۱۸
- وقایع نفت و گاز | ۵
- پدافند غیرعامل | ۲
- واژگان و زبان تخصصی | ۱۴
- مجلات نفت و انرژی | ۱۹
- مجلات مهندسی و صنعتی | ۴
- مطالب عمومی | ۳۰
- مدیریت منابع انسانی | ۳
- آمادگی آزمون SP | ۳
- آمادگی آزمون RMP | ۴
- آمادگی آزمون PMP | ۶
- انرژی های غیر نفتی | ۵
- آزمونهای استخدامی نفت | ۱۵
- آزمونهای ارشد 94 | ۵۹
- آزمونهای دکتری 95 | ۳۸
- استانداردهای مهندسی | ۲۱
- ابلاغیات | ۹
- بازاریابی و توسعه بازار | ۱
- تحقیق و توسعه | ۶