صنعت نفت پیشران اقتصاد ایران در تلاطمها و تحریمها ۱۴۰۳/۱۱/۱۵
.jpg)
حمید بورد با بیان اینکه صنعت نفت ایران در ۴۶ سال گذشته رشد بسیار زیادی داشته است، گفت: ما توانستهایم میدانهای مختلفی مانند پارس جنوبی، آزادگان، منصوری و نرگسی را توسعه دهیم، در حالی که پیش از انقلاب توسعه میدانهای نفتی و گازی در کشور تنها بهدست شرکتهای خارجی انجام میشد. افزون بر این، در بخش ساخت داخل، تجهیزات زیادی مانند توربین، پمپ، مته و رشتههای تکمیلی درونچاهی ساخته شده است.
وی ادامه داد: در آخرین روزهای حکومت پهلوی، رؤسای اکثر ادارههای شرکت ملی نفت ایران آمریکایی بودند و هنگام ترک دفاتر خود میگفتند برمیگردیم، اما کارکنان صنعت نفت در نبود خارجیها، کارهای بزرگی همچون حفاری هزاران حلقه چاه نفت و گاز را انجام دادند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به نقش صنعت نفت در اقتصاد کشور در سالهای پس از انقلاب اظهار کرد: در۴۶ سال گذشته، صنعت نفت پیشران اقتصاد کشور بوده و در تمام تلاطمها و تحریمهای شدید علیه کشور راه نجات به شمار رفته، تا آنجا که همواره تولید و صادرات نفت به همت کارکنان این صنعت پایدار و پابرجا بوده است.
بورد با تأکید بر اینکه به علت تحریمها، در زمینه سرمایهگذاری در صنعت نفت عملکرد خوبی نداشتیم اما میتوان با اجرای مجموعه اقدامهایی شرایط صنعت نفت را بهبود بخشید، تصریح کرد: باید به استقلال صنعت نفت توجه بیشتری شود. این صنعت هر چقدر مستقلتر بتواند تصمیمگیری کند، درآمد بیشتری برای کشور به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه چالشهای مالی عمدتاً به علت تحریمها و محدودیتهای اقتصادی بوده است، اما با تلاشهای بسیار، توانستهایم برخی از این مشکلات را حل کنیم و به مسیر توسعه ادامه دهیم، گفت: مردم ایران باید بدانند که صنعت نفت، حتی در سختترین شرایط، با تلاش و همت مهندسان و کارگران ایرانی پابرجاست. امیدوارم با حمایت بیشتر دولت و حاکمیت بتوانیم به اهداف بالاتری دست یابیم و آیندهای روشنتر برای صنعت نفت کشور رقم بزنیم.
برچسبها
نظرات کاربران
نظر شما
- عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.



عناوین دانشی صنعت نفت
- مهندسی مخزن | ۱۸
- حفاری و اکتشاف | ۸۰
- بالادستی | ۳۰
- پایین دستی | ۳
- دریایی و فراساحلی | ۶۷
- مهندسی فرآیند | ۷۰
- تجهیزات دوار | ۴۴
- تجهیزات ثابت | ۳۲
- پایپینگ | ۶۰
- برق و مخابرات | ۱۴
- کنترل و ابزاردقیق | ۲۵
- سیویل و سازه | ۱۳
- مواد و متالوژی | ۴۳
- رنگ و عایق | ۷
- ایمنی | ۹
- آب، پساب و پسماند | ۱۲
- مهندسی عمومی | ۵
- رویه و دستورالعمل | ۱۰
- نرم افزارها | ۶
- کلیپهای فنی و مهندسی | ۷۷
- پالایشگاه نفت | ۱۷
- پالایشگاه گاز | ۴۶
- NGL | ۶
- LNG & LPG | ۱۳
- خط لوله | ۳۶
- مخازن ذخیره | ۱۵
- پتروشیمی | ۱۴
- بازرسی و QC | ۱۵
- HSE | ۳۹
- ساخت و نصب | ۱۲
- راه اندازی | ۹
- سازندگان و تامین کنندگان | ۱۰
- تامین مالی و سرمایه گذاری | ۳۲
- ماشین آلات | ۱۲
- مدیریت پروژه | ۹۱
- مدیریت دانش | ۹
- مدیریت سازمانی و عمومی | ۲
- تأمین کالا | ۱۳
- EPC | ۲۰
- پیمانکاران بین المللی | ۸
- اطلاعات انرژی کشورها | ۱۴
- پروژه های خارجی | ۱۵
- نقشه های نفت و گاز خارجی | ۱۰
- شرکت های نفتی | ۱۲
- پلانت های فعال | ۴۰
- طرح ها و پروژه ها | ۳۵
- منطقه های ویژه انرژی | ۶
- میادین نفت و گاز خارجی | ۴
- نقشه های نفت و گاز ایران | ۲۴
- میادین نفت و گاز | ۴۰
- آمار و داده ها | ۷۵
- اسناد بالادستی نفت | ۹
- اقتصاد نفت و گاز | ۶۹
- حقوق انرژی | ۱۰
- دیپلماسی انرژی | ۱۹
- قراردادهای بالادستی | ۲۰
- مهندسین مشاور | ۶۷
- IPC | ۲۰
- پیمانکاری درایران | ۳۶
- نرخ عوامل نفت و گاز | ۱۲
- قرارداد | ۴۵
- ارزیابی اقتصادی طرح ها | ۳
- بخشنامه و مقررات | ۳۸
- مقررات مناقصات | ۳۱
- حوادث نفت و گاز | ۱۰
- ترینهای صنعت نفت | ۱۴
- فهرست بها | ۱۸
- وقایع نفت و گاز | ۵
- پدافند غیرعامل | ۲
- واژگان و زبان تخصصی | ۱۴
- مجلات نفت و انرژی | ۱۹
- مجلات مهندسی و صنعتی | ۴
- مطالب عمومی | ۳۰
- مدیریت منابع انسانی | ۳
- آمادگی آزمون SP | ۳
- آمادگی آزمون RMP | ۴
- آمادگی آزمون PMP | ۶
- انرژی های غیر نفتی | ۵
- آزمونهای استخدامی نفت | ۱۵
- آزمونهای ارشد 94 | ۵۹
- آزمونهای دکتری 95 | ۳۸
- استانداردهای مهندسی | ۲۱
- ابلاغیات | ۹
- بازاریابی و توسعه بازار | ۱
- تحقیق و توسعه | ۶