صنعت نفت ایران
1403/5/6
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

قرارداد گازی ایران و روسیه موازنه انرژی را در منطقه متحول می‌کند ۱۴۰۲/۰۴/۳۱


سید موسی موسوی، با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رونق دیپلماسی انرژی بودیم، گفت: در این دولت دیپلماسی فعال انرژی پیگیری شد که اوج آن نیز امضای توافق‌نامه گازی ایران و روسیه است. بی‌شک با اجرای این توافق‌نامه، ایران به قطب گازی منطقه بدل می‌شود.

وی افزود: امضای توافق‌نامه گازی ایران و روسیه با هدف موازنه انرژی در منطقه، منشأ تحول خواهد بود. ضمن اینکه ایران با زیرساخت‌ها و خطوط انتقال گاز سراسری به‌طور کامل آماده دریافت گاز از روسیه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این قرارداد مهم‌ترین قرارداد انتقال و تجارت گاز قرن در منطقه غرب آسیاست و موازنه انرژی در منطقه را تغییر خواهد داد. همچنین معتقدم با این قرارداد انقلاب بزرگی در زمینه انرژی و صنایع منطقه ایجاد می‌شود.

موسوی بیان کرد: در دولت سیزدهم در چارچوب اجرای کامل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، بسیاری از نیازهای صنایع نفت و گاز کشور برطرف، و درعمل بسیاری از تحریم‌ها خنثی شد و در زمینه احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی نیز موفقیت‌هایی رقم خورد.

توافق‌نامه راهبردی شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه ششم تیر امسال در تهران با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت، و الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه، برگزار شد.

جواد اوجی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، انتقال گاز روسیه به جمهوری اسلامی ایران را شاهکار دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم دانست و گفت: این موضوع می‌تواند سبب انقلاب اقتصادی و تأمین امنیت انرژی کشورهای منطقه از طریق ایران باشد.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved