صنعت نفت ایران
1403/4/26
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

مذاکرات خاورمیانه قیمت نفت را کاهش داد ۱۴۰۲/۰۴/۱۹


به گزارش خبرگزاری رویترز، چشم‌انداز توافق آتش‌بس در نوار غزه با پایین‌آوردن تنش‌ها در خاورمیانه سبب شد قیمت‌ نفت در معامله‌های روز دوشنبه (۱۸ تیر) پس از چهار هفته افزایش، با کاهش همراه شود، این در حالی است که سرمایه‌گذاران احتمال اختلال در عرضه انرژی آمریکا را به‌دلیل توفان «بریل»، ارزیابی کردند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۸ و ۴۳ دقیقه به‌ وقت گرینویچ با ۴۹ سنت یا ۰.۵۷درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۵ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا روز دوشنبه با ۶۳ سنت یا ۰.۷۶درصد کاهش، ۸۲ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر مؤسسه آی‌جی در سیدنی گفت: چنانچه نتیجه مشخصی از مذاکرات آتش‌بس حاصل شود، بخشی از آثار ژئوپلیتیک از بازار خارج خواهد شد.

براساس این گزارش، فعالیت بنادر «کورپوس کریستی»، «هیوستون»، «گالوستون»، «فری‌پورت» و «تگزاس سیتی» روز یکشنبه (۱۷ تیر) به‌منظور آمادگی برای مقابله با توفان بریل متوقف شد. پیش‌بینی می‌شود توفان بریل اواخر روز دوشنبه سواحل تگزاس بین گالوستون و کورپوس کریستی را درنوردد.

تعطیلی بنادر می‌تواند صادرات نفت خام و گاز طبیعی مایع‌شده، انتقال نفت به پالایشگاه‌ها و تحویل سوخت موتور از آن‌ها را به‌طور موقت متوقف کند.

تحلیلگران مؤسسه آی‌ان‌جی در یادداشتی بیان کردند: با اینکه این موضوع بخشی از تولید نفت و گاز بخش فراساحلی را در معرض خطر قرار می‌دهد، اما نگرانی درباره رسیدن توفان به خشکی می‌تواند تأثیر بالقوه‌ای بر زیرساخت‌های پالایشگاهی داشته باشد.

پس از انتشار داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر کاهش ذخیره نفت خام و محصولات پالایشی این کشور در هفته منتهی به ۲۸ ژوئن (جمعه، هشتم تیر)، قیمت نفت خام آمریکا هفته گذشته ۲.۱درصد افزایش یافت.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved