صنعت نفت ایران
1403/4/13
Wednesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

اعتماد به وزیر نفت دولت سیزدهم مایه افتخار ماست ۱۴۰۲/۰۴/۱۲


به گزارش اویل اینداستری، رمضانعلی سنگدوینی در آیین رونمایی از بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس انرژی ایران و آغاز معامله‌های گواهی صرفه‌جویی گاز با بیان اینکه از رأی اعتماد به وزیر نفت دولت سیزدهم پشیمان نیستیم و به این رأی افتخار هم می‌کنیم، گفت: اعتماد به وزیر نفت دولت سیزدهم مایه افتخار ماست.

وی افزود: همان‌طور که وزیر نفت اعلام کرد، امروز ۹۸درصد شهرهای کشور و ۸۸درصد روستاها گازرسانی شده‌اند، رکوردی که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. صنعت به هر جای این کشور پا گذاشته، گازرسانی به آن نیز در اولویت بوده است.

توافق‌نامه گازی ایران و روسیه، گامی بزرگ برای تبدیل‌شدن ایران به قطب گازی منطقه

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به امضای توافق‌نامه گازی بین ایران و روسیه، تصریح کرد: این توافق‌نامه گامی بزرگ برای ایران به‌منظور تبدیل‌شدن به قطب گازی منطقه است. ایران خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار بسیار قوی دارد و می‌تواند انقلابی در ترانزیت انرژی ایجاد کند.

سنگدوینی به اقدام‌های مثبت وزارت نفت در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: توسعه میدان گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی به‌دست متخصصان ایرانی، بهره‌برداری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان، گازرسانی به سیستان‌وبلوچستان و ... بخشی از اقدام‌های اساسی وزارت نفت در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه تحویل سپرده صرفه‌جویی گاز به خریداران آغاز تحولی عظیم در بورس است، گفت: در این مسیر افزون بر وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران، وزارتخانه‌های نیرو، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نیز باید وارد کار شوند.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به موضوع بهینه‌سازی، افزود: اگر مردم متوجه شوند صرفه‌جویی برای آن‌ها سودمند است، بی‌شک در این مسیر همکاری خواهند کرد. هرچه صرفه‌جویی کنیم می‌توانیم به صادرات ایران بیفزاییم و این برای کشور نیز سودمند است.

سنگدوینی به گزارش اخیر وزیر نفت در نشست علنی مجلس اشاره و اعلام کرد: وی گزارش مفصلی در حوزه تولید و صادرات نفت ارائه کرد که نشان داد در این زمینه تحول عظیمی ایجاد شده و اقدام‌های درخوری در این سه سال انجام شده است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved