صنعت نفت ایران
1403/4/11
Monday
آرشیو اخبار صنعت نفت

ایران رتبه ۳۰ دنیا در تولید برق هسته ای شد ۱۴۰۲/۰۴/۰۴



به گزارش اویل اینداستری، موسسه انرژی در گزارشی از رشد یک درصدی تولید برق هسته‌ای در ایران طی سال 2023 خبر داده است. ایران در این سال 6.6 تراوات ساعت برق هسته‌ای تولید کرده است که این رقم نسبت به سال قبل رشد یک درصدی داشته است.

تولید برق هسته‌ای ایران در دولت سیزدهم حدود 5 درصد رشد داشته است. ایران در سال 2020 یعنی در سال آخر دولت دوازدهم 6.4 تراوات ساعت برق هسته‌ای تولید کرده بود.

ایران در میان معدود کشورهایی در جهان است که از تولید برق هسته‌ای برخوردار هستند. در سال 2023 تنها 33 کشور جهان از جمله ایران برق هسته‌ای تولید کرده‌اند.

کل برق هسته‌ای تولید شده در جهان طی این سال برابر با 2737 تراوات ساعت بوده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد 2.2 درصدی داشته است.

ایران با تولید 6.6 تراوات ساعتی برق هسته‌ای در سال میلادی گذشته در رتبه 30 جهان از این نظر قرار داشته است.

آمریکا بزرگ‌ترین بهره‌بردار انرژی هسته‌ای

سهم ایران از کل برق هسته‌ای دنیا در این سال تنها 0.2 درصد بوده است. آمریکا با وجود مخالفت با فعالیت‌های هسته‌ای ایران، خودش بزرگ‌ترین تولیدکننده برق هسته‌ای در جهان است و 29 درصد از کل برق هسته‌ای دنیا در سال 2023 در این کشور تولید شده است. فرانسه نیز با سهم 12.4 درصدی پس از چین در رتبه سوم دنیا از این نظر قرار دارد. چین 15.9 درصد از کل برق هسته‌ای دنیا در سال میلادی گذشته را به خود اختصاص داده و در رتبه دوم دنیا از این نظر قرار گرفته است.

امارات که اخیراً به باشگاه تولیدکنندگان برق هسته‌ای پیوسته است در سال 2023 بیش از 32 تراوات ساعت برق از انرژی هسته‌ای تولید کرده است. این رقم نسبت به سال قبل رشد 60 درصدی داشته است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved