صنعت نفت ایران
1403/1/28
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

مصرف گاز چین کاهش یافت ۱۴۰۲/۰۳/۰۷


مصرف گاز چین کاهش یافت

 

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد به‌دنبال کاهش رشد اقتصادی و افزایش قیمت‌های گاز، مصرف سالانه گاز طبیعی و واردات ال‌ان‌جی چین در سال ۲۰۲۲ برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ تاکنون کاهش یافت.

بر اساس داده‌های مؤسسه اس‌اندپی گلوبال کامودیتی اینسایتس، مصرف گاز طبیعی چین پارسال معادل ۴۰۰ میلیون مترمکعب در روز کاهش یافت.

کاهش رشد اقتصادی به‌دلیل قوانین چین برای مقابله با بیماری کرونا و قرنطینه‌های گسترده، همچنین سیاست‌های دولت این کشور برای توجه به اهداف مربوط به جلوگیری از انتشار کربن و مقدم دانستن آن بر امنیت عرضه دلایل اصلی کاهش مصرف گاز طبیعی به‌شمار می‌روند.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، چین در سال ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین واردکننده ال‌ان‌جی جهان بود اما واردات این کشور در سال ۲۰۲۲ به‌دلیل کاهش تقاضا و افزایش قیمت‌ها ۲۰ درصد معادل ۲ میلیارد فوت مکعب در روز کاهش یافت.

پیش از سال ۲۰۲۲، وادرات ال‌ان‌جی چین تنها یکبار در سال ۲۰۱۵ و به مقدار بسیار کمتری کاهش یافته بود.

با وجود افزایش قابل‌توجه تولید گاز طبیعی در چین، این کشور برای تأمین نیازهای فزاینده خود به گاز بیش‌ازپیش به واردات این انرژی متکی است.

بر اساس این گزارش، به‌دنبال رشد اقتصادی چشمگیر، گسترش شهرنشینی و سیاست‌های زیست محیطی چین، مصرف گاز طبیعی این کشور در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲ میلادی بیش از سه برابر شد.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved