افزایش ۱۳ درصدی حجم دادوستد محصولات پتروشیمی در بورس کالا ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

به گزارش اویل اینداستری، برمک قنبرپور امروز (دوشنبه، ۱۲ دیماه) در همایش ارتقای فروش اعتباری محصولات در شرکتهای پتروشیمی پلیمری درباره ابزارهای تأمین مالی و اعتباری بهمنظور حمایت از زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی اظهار کرد: عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا از مسیر تسویه وجوه به سه صورت نقدی، سلف و اعتباری انجام میشود.
وی افزود: در نشست هشتادوهشتم کارگروه تخصصی پتروشیمی در مهرماه امسال مصوب شد که عرضه ۲۵ درصد محصولات پتروشیمی بهصورت اعتباری انجام شود که افزون بر افزایش حجم معاملات، از زنجیره ارزش نیز حمایت واقعی به عمل آید.
عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران به وضع موجود در بازار محصولات پتروشیمی تا دیماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: حجم داد و ستد محصولات پتروشیمی در بورس کالا امسال ۱۳ درصد افزایش داشته و مقدار معاملات اعتباری از ابتدای امسال تاکنون ۴۲۶ هزار تن بوده است که امیدواریم با مصوبه جدید افزایش یابد.
قنبرپور ادامه داد: سرمایهگذاری در صنایع تکمیلی با خرید گسترده ماشینآلات و توجه به قالبسازی در داخل و رشد واقعی تقاضای مواد اولیه بهویژه تا اوایل دیماه افزایشی محسوس یافته است.
وی حمایتهای مالی و اعتباری از خرید مواد اولیه یا حمایت تولیدکننده از مصرفکننده در زنجیره ارزش، استفاده از شیوههای مختلف تأمین مالی به کمک سیستم بانکی و بازار سرمایه و تنوع در فرآیندهای فروش مواد اولیه و استفاده از قراردادهای گواهی سپرده کالایی، کشف پریمیوم و سازوکارهای خردهفروشی را از جمله ابزارهای حمایتی از صنایع تکمیلی پتروشیمیایی عنوان کرد.
نایب رئیس دوم انجمن ملی صنایع پلیمر ایران تأکید کرد: مهمترین مسیر برای حمایت از صنایع تکمیلی، حمایتهای اعتباری در کنار استمرار عرضه است تا حجم تقاضا همچون ماههای گذشته قابل اتکا باشد. سادهترین مسیر آن نیز حمایت اعتباری فروشنده از خریدار است که میتواند ریسک تصمیمسازیها را برای زنجیره ارزش کاهش دهد.
قنبرپور افزود: بازار پول و اخذ تسهیلات، انتشار اوراق بهادار بر پایه داراییها همچون اوراق اجاره، حمایت اعتباری فروشنده از خریدار مانند LC و اوراق گام، انتشار اوراق بهادار بهمنظور احداث و سرمایهگذاری و بازپرداخت از طریق عواید آن و انتشار اوراق بهادار برپایه عقود مبادلهای و بیع، فرآیندهای اصلی تأمین مالی هستند.
وی گفت: بهدنبال فروش اعتباری، افزایش تأمین مالی غیرتورمی، افزایش شفافیت در بازارها، حمایت مالی از صنایع تکمیلی و ایجاد بازار مصرف امن و مستمر صنایع بزرگ بالادستی محقق میشود.
برچسبها
نظرات کاربران
نظر شما
- عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.



عناوین دانشی صنعت نفت
- مهندسی مخزن | ۱۸
- حفاری و اکتشاف | ۸۰
- بالادستی | ۳۰
- پایین دستی | ۳
- دریایی و فراساحلی | ۶۷
- مهندسی فرآیند | ۷۰
- تجهیزات دوار | ۴۴
- تجهیزات ثابت | ۳۲
- پایپینگ | ۶۰
- برق و مخابرات | ۱۴
- کنترل و ابزاردقیق | ۲۵
- سیویل و سازه | ۱۳
- مواد و متالوژی | ۴۳
- رنگ و عایق | ۷
- ایمنی | ۹
- آب، پساب و پسماند | ۱۲
- مهندسی عمومی | ۵
- رویه و دستورالعمل | ۱۰
- نرم افزارها | ۶
- کلیپهای فنی و مهندسی | ۷۷
- پالایشگاه نفت | ۱۷
- پالایشگاه گاز | ۴۶
- NGL | ۶
- LNG & LPG | ۱۳
- خط لوله | ۳۶
- مخازن ذخیره | ۱۵
- پتروشیمی | ۱۴
- بازرسی و QC | ۱۵
- HSE | ۳۹
- ساخت و نصب | ۱۲
- راه اندازی | ۹
- سازندگان و تامین کنندگان | ۱۰
- تامین مالی و سرمایه گذاری | ۳۲
- ماشین آلات | ۱۲
- مدیریت پروژه | ۹۱
- مدیریت دانش | ۹
- مدیریت سازمانی و عمومی | ۲
- تأمین کالا | ۱۳
- EPC | ۲۰
- پیمانکاران بین المللی | ۸
- اطلاعات انرژی کشورها | ۱۴
- پروژه های خارجی | ۱۵
- نقشه های نفت و گاز خارجی | ۱۰
- شرکت های نفتی | ۱۲
- پلانت های فعال | ۴۰
- طرح ها و پروژه ها | ۳۵
- منطقه های ویژه انرژی | ۶
- میادین نفت و گاز خارجی | ۴
- نقشه های نفت و گاز ایران | ۲۴
- میادین نفت و گاز | ۴۰
- آمار و داده ها | ۷۵
- اسناد بالادستی نفت | ۹
- اقتصاد نفت و گاز | ۶۹
- حقوق انرژی | ۱۰
- دیپلماسی انرژی | ۱۹
- قراردادهای بالادستی | ۲۰
- مهندسین مشاور | ۶۷
- IPC | ۲۰
- پیمانکاری درایران | ۳۶
- نرخ عوامل نفت و گاز | ۱۲
- قرارداد | ۴۵
- ارزیابی اقتصادی طرح ها | ۳
- بخشنامه و مقررات | ۳۸
- مقررات مناقصات | ۳۱
- حوادث نفت و گاز | ۱۰
- ترینهای صنعت نفت | ۱۴
- فهرست بها | ۱۸
- وقایع نفت و گاز | ۵
- پدافند غیرعامل | ۲
- واژگان و زبان تخصصی | ۱۴
- مجلات نفت و انرژی | ۱۹
- مجلات مهندسی و صنعتی | ۴
- مطالب عمومی | ۳۰
- مدیریت منابع انسانی | ۳
- آمادگی آزمون SP | ۳
- آمادگی آزمون RMP | ۴
- آمادگی آزمون PMP | ۶
- انرژی های غیر نفتی | ۵
- آزمونهای استخدامی نفت | ۱۵
- آزمونهای ارشد 94 | ۵۹
- آزمونهای دکتری 95 | ۳۸
- استانداردهای مهندسی | ۲۱
- ابلاغیات | ۹
- بازاریابی و توسعه بازار | ۱
- تحقیق و توسعه | ۶