صنعت نفت ایران
1403/7/13
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

شرایط کنونی بازار نفت متاثر از تحریم‌های ایران و ونزوئلاست ۱۳۹۷/۰۵/۰۷


به گزارش نشریه پلاتس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز جمعه (پنجم مردادماه) در حاشیه اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ گفت: در پی تصمیم جدید نشست مشترک اوپک و غیراوپک برای پایبندی ۱۰۰ درصدی به توافق جهانی کاهش عرضه، روسیه می‌تواند در ماه ژوئیه روزانه ۲۵۰ هزار بشکه به تولید خود بیفزاید.

وی افزود: اما انتظار داریم در ماه جاری میلادی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه از کاهش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای روسیه براساس توافق کاهش عرضه اوپک و غیر اوپک، دوباره به مدار تولید بازمی‌گردد.

روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که به دنبال تصمیم چهارمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک برای رساندن میزان پایبندی ۲۴ کشور حاضر در توافق جهانی کاهش عرضه به ۱۰۰ درصد، روزانه ۲۰۰ هزار بشکه به تولید خود می‌افزاید.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در ژانویه ۲۰۱۷ تصمیم گرفتند برای کاستن از مازاد عرضه و بهبود قیمن نفت در بازارهای جهانی در مجموع روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند

نواک همچنین اعلام کرد که بازار نفت تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا قرار گرفته است به‌طوری که هم‌اکنون شاهد آثار آن بر قیمت‌های جهانی نفت خام هستیم.

وزیر انرژی روسیه معتقد است که بازار نفت تحت تاثیر عوامل تحریم ایران و ونزوئلاست و اکنون به ثبات رسیده است.

وی پیش بینی کرد که قیمت نفت در سطوح ۷۳ تا ۷۴ دلار برای هر بشکه یا چند دلار بالا و پایین باقی می‌ماند‌.

نواک همچنین یادآور شد که احتمال دارد کمیته مشترک فنی وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه اوپک و غیر اوپک در سپتامبر گزینه افزایش تولید بیشتر را مدنظر قرار دهد، اما این موضوع هنوز مورد مذاکره نیست.

وزیر انرژی روسیه گفت: گام‌های بعدی براساس شرایط بازارهای جهانی نفت خام گرفته می‌شود.

نواک افزود: تصمیم برای پایبندی ۱۰۰ درصدی تا پایان امسال معتبر است اما ممکن است در سپتامبر در آن بازنگری شود.

منبع: شانا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved