صنعت نفت ایران
1403/7/14
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

آخرین همکاری های خارجی نفتی ایران ۱۳۹۶/۱۱/۲۸


پس از اجرایی شدن برجام برنامه ورود شرکت های خارجی برای همکاری با ایران به منظور توسعه میدان های نفتی و گازی رو به افزایش بوده و پس از همکاری با توتال حالا چندین خبر جدید از قراردادهای خارجی چشم گیر نفتی منتشر شده است.

بنابراین گزارش، تاکنون، برخی از این شرکت ها برنامه و پیشنهادهای فنی خود را ارائه کرده‌ اند که البته این مرحله به معنای واگذاری طرح ها نیست و باید برای مشخص شدن پیمانکاران، مناقصه هایی برگزار شود.

شرکت ملی نفت نیز اعلام کرد در یکصد و چهل و هشتمین جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن با هدف بررسی طرح‌های مطالعاتی 2 شرکت روسی و اتریشی برای توسعه میدان‌های آبان و پایدارغرب برگزار شد.

تفاهم‌نامه مطالعاتی این 2 میدان، تیرماه پارسال میان شرکت ملی نفت ایران و زاروبژنفت روسیه امضا شد.

پیش از آن نیز شرکت ملی نفت ایران و او.ام.‎وی اتریش با هدف مطالعه چند میدان از جمله میدان پایدار غرب، تفاهنامه‌ای امضا کرده بودند.

میدان‎های نفتی آبان و پایدار غرب از میدان‎های مشترک ایران و عراق به شمار می‎روند که در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران (شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب) واقع شده‎اند.

علاوه براین، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ارائه‌ی نتیجه مطالعات میدان نفتی آزادگان توسط برخی از شرکت‌ها پاسخ ایران به این نتایج را تشریح کرد.

علی کاردر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تاکنون چند شرکت نتیجه مطالعات خود را ارائه کرده‌اند، گفت: ایران پس از ارائه این نتایج نقطه نظرات خود را اعلام کرد. به طور کلی ایران خواهان تجمیع تولید و تسریع آن است.

وی در پاسخ به این سوال که فرآیند مناقصه به چقدر زمان دیگر نیاز دارد، اظهار کرد: ما منتظر هستیم ببینیم فرآیند مناقصه چگونه از سوی شرکت‌ها تنظیم می‌شود به طور کلی نتایج تاکنون رضایت‌بخش بوده است.

کاردر پیش از این اعلام کرده بود چهار شرکت اینپکس، پتروناس، شل و توتال مطالعات فنی خود را به شرکت ملی نفت در مورد نفتی آزادگان ارائه کردند.

منبع: شبستان


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved