صنعت نفت ایران
1403/7/15
Sunday
آرشیو اخبار صنعت نفت

توسعه صنعت گردشگری وابستگی کشور به نفت و گاز را کاهش می دهد ۱۳۹۶/۱۱/۱۵


حسین هاشمی تختی روز یکشنبه در نشست با انجمن بانوان فعال صنعت گردشگری در بندرعباس اظهار داشت: باید جذب توریست و گردشگر را در دستور کار خود قرار دهیم تا در صنعت گردشگری موفق بوده و بتوانیم این بخش را گسترش دهیم.
وی بیان داشت: کشور ایران و استان هرمزگان با موقعیت بسیار خوب جغرافیایی وداشتن جزیره ها، ساحل و مکان های تاریخی فراوان می تواند در این بخش به صورت جدی سرمایه گذاری کند تا به رشد قابل توجهی در این راستا دست پیدا کنیم.
رئیس کمیته بنادر و دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای جذب توریست از سراسر دنیا به زیر ساخت هایی نیاز است که باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.
هاشمی تختی اضافه کرد: اگر بتوانیم مشکل بخش گردشگری را شناسایی و راهکارهای مناسبی برای حل این مانع پیدا کنیم، می توانیم اشتغال ایجاد کرده و در آینده با کشورهای پیش رو در این صنعت رقابت کنیم.
وی ادامه داد: همه چیز در کشورمان برای رونق دادن به صنعت گردشگری مهیا است و تنها به عزمی جدی در این زمینه نیاز است .
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدنبال رفع مشکل راهنمایان گردشگری بوده و موضوع بیمه فعالان گردشگری را در مجلس پیگیری می کنیم تا این صنعت بیشتر دیده شده و راهنمایان با دلگرمی بیشتری به این حرفه بپردازند.
هاشمی تختی خاطرنشان کرد: کشور ایران از صنعت توریست و گردشگری غفلت کرده که باید برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب و تامین اشتغال پایدار، نگاه خود را به حوزه گردشگری تغییر دهد. 
وی یکی از کارهای پر رونق در دنیا را صنعت گردشگری دانست و گفت: صنعت گردشگری در سراسر دنیا موتور محرکه توسعه کشورها بوده و ملت های مختلفی در شرایط کنونی اقتصاد جهان توانستند با اتکای به ظرفیت های طبیعی و اقلیمی به رشد و پیشرفت کم نظیری دست پیدا کنند.

 

منبع: ایرنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved