صنعت نفت ایران
1403/7/17
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

اخبار کوتاه جهان انرژی/افزایش قیمت سوخت در کره شمالی در پی کاهش عرضه چین ۱۳۹۶/۰۴/۲۷


 برنامه کویت برای افزایش ظرفیت تولید نفت از 2030 میلادی، رشد دارایی های صندوق دولتی نفت جمهوری آذربایجان، پیش بینی ادامه روند صعودی تولید نفت شیل آمریکا و افزایش قیمت سوخت در کره شمالی در پی کاهش عرضه چین مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش بلومبرگ، «هیثم القیصی»، نماینده کویت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: با توجه به افزایش تقاضای جهانی نفت و رشد پایبندی اعضای اوپک به توافق جهانی کاهش تولید، انتظار می رود که کاهش ذخایر نفت جهان در نیمه دوم سال 2017 میلادی با سرعت بیشتری همراه باشد.
القیصی ادامه داد: پیش بینی می کنم که پایبندی اوپک و غیراوپک به اجرای این توافق افزایش یابد؛ تغییر استراتژی این سازمان اکنون کار غیرمنطقی است؛ توافق یادشده به خوبی به روند خود ادامه می دهد و اکنون نیازی به اقدام دیگری نیست. 

**رشد دارایی های صندوق دولتی نفت جمهوری آذربایجان
به گزارش رویترز، میزان دارایی های صندوق دولتی درآمدهای نفتی جمهوری آذربایجان (سوفاز) در روز نخست ژوئیه به 34 میلیارد و 790 میلیون دلار رسید. این میزان نسبت به روز نخست سال 2017 میلادی 4.96 درصد افزایش یافته است. 

**برنامه کویت برای افزایش ظرفیت تولید نفت از 2030 میلادی
به گزارش بلومبرگ، شرکت دولتی نفت کویت اعلام کرد با توجه به این که این کشور در حال ساخت پالایشگاه در آسیاست و این منطقه نیاز به نفت بیشتری خواهد داشت، قصد دارد ظرفیت تولید نفت را از سال 2030 میلادی به چهار میلیون و 750 هزار بشکه در روز برساند. 
کویت عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که هم اکنون سه میلیون 150 هزار بشکه در روز نفت تولید می کند و برنامه دارد تا سال 2020 میلادی ظرفیت روزانه تولید را به چهار میلیون بشکه برساند. 

**پیش بینی ادامه روند صعودی تولید نفت شیل آمریکا
به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماه ژوئیه خود پیش بینی کرد که افزایش تولید نفت از مناطق شیل آمریکا برای هشتمین ماه متوالی در ماه اوت ادامه یابد و با 112 هزار بشکه در روز، به روزانه پنج میلیون و 590 هزار بشکه برسد.
طبق گزارش این اداره، تولید نفت شیل آمریکا ممکن است ماه آینده به بالاترین میزان از سال 2007 میلادی برسد. 

**افزایش قیمت سوخت در کره شمالی در پی کاهش عرضه چین
به گزارش رویترز، قیمت بنزین و گازوئیل در کره شمالی چند هفته پس از توقف فروش سوخت شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) به آن کشور افزایش یافت.
شرکت ملی نفت چین به منظور فشار به پیونگ یانگ، برای توقف برنامه های هسته ای و موشکی، در یکی و دو ماه گذشته فروش بنزین و گازوئیل را به این کشور متوقف کرد.

**رشد 0.6 درصدی تولید نفت برزیل در ماه ژوئن
به گزارش رویترز، شرکت پتروبراس برزیل اعلام کرد که تولید نفت این شرکت درماه ژوئن با 0.6 درصد افزایش نسبت به ماه پیش از آن، به میانگین دو میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسید. 
تولید گاز پتروبراس نیز در همین مقطع با 1.8 درصد افزایش به 80 میلیون و 300 هزار متر مکعب در روز و مجموع تولید روزانه نفت و گاز آن در داخل و خارج برزیل به دو میلیون و 810 هزار بشکه معادل نفت رسید.

**احتمال کاهش 8 میلیون بشکه در روز تقاضای نفت در پی رشد صنعت خودروهای برقی
به گزارش بلومبرگ، بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان به تدریج افزایش استفاده از خودروهای برقی را یک تهدید جدی بلند مدت برای خود می دانند، به طوری که اوپک در گزارش این ماه، پیش بینی خود را از فروش خودروهای برقی 4 برابر کرد و شرکت های تولید کننده نفت از جمله اکسون موبیل آمریکا و بی پی انگلیس نیز در برآوردهای خود تجدید نظر کردند و پیش بینی رشد مصرف خودروهای برقی را افزایش داده اند.
موسسه تحقیقاتی «بلومبرگ نیو انرژی» در لندن انتظار دارد افزایش استفاده از خودروهای برقی تا سال 2040 میلادی میزان تقاضا برای نفت را 8 میلیون بشکه کاهش دهد که این رقم بیشتر از مجموع تولید کنونی نفت ایران و عراق است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved