برگزاری دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران ارائه الگوی مناسب صادرات غیرنفتی منطبق با ارزشها و الگوی اسلامی-ایرانی به منظور فرهنگ سازی، رونق و تولید اشتغال و سوق دادن فضای کسب و کار و حضور بخش خصوصی و تعاونی و غیر دولتی در عرصه بینالملل و توسعه صادرات و افزایش مشارکت عمومی و تقویت میل به پیشرفت ملی است.
در این رویداد تدوین معیارها و شاخصهای فعالیت نمایشگاهی صادرات محور، مبتنی بر قانون اساسی، رهنمودهای حضرت امام (ره) و تدابیر و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین موضوعه؛ ترویج و هنجارسازی محورهای منشور نمایشگاه با مشارکت فعال رسانههای گروهی، تریبونهای گروهی، دستگاههای فرهنگی و عموم مردم و نیز استفاده از نظرات، پیشنهادات و همکاری عموم مردم به ویژه نخبگان و صاحبنظران اعم از تجار، صنعتگران، کارآفرینان، بازرگانان و شخصیتهای علمی، دینی و فرهنگی در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی صورت میگیرد.
رسالت برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران تحقق نقش بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیر نفتی تا سقف اهداف منبعث از سند چشم انداز است.
طبق منشوری که در جلسه اختتامیه اولین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران در سال 92 مصادف با روز ملی خلیج فارس پردهبرداری و انتشار عمومی یافت، دبیرخانه تخصصی دائمی نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران از زمان انتشار این منشور ملزم و مکلف به پیگیری و تحقق اجرای آن با مساعدت و همکاری دستگاههای دولتی و اتاقهای بازرگانی و تعاون و تشکلهای اقتصادی و نخبگان سراسر کشور خواهد بود.
مأموریتهای این رویداد شامل ایجاد اندیشگاه توسعه مناسبات اقتصاد مقاومتی و بسترسازی ایفای نقش و کسب سهم دیپلماسی اقتصادی در دیپلماسی رسمی کشور؛ تأسیس و راهبری باشگاه صادرکنندگان جهانی ایران اسلامی (بصاجا )؛ ایجاد دبیرخانه تخصصی دائمی و کوشش در راستای جهانی سازی آن؛ برگزاری دورهای نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران در تهران و سایر استانها و بسترسازی برگزاری نمایشگاههای صادراتی در کشورهای هدف با کسب مجوزهای لازم و در راستای اهداف این سند؛ ایجاد نشان ملی (لگوی) نمایشگاه است.
همچنین راهاندازی نظام ارزشیابی توانمندی صادراتی و برگزاری جشنواره سالیانه و اعطای لوح و تندیس توانمندی صادراتی به شرکتها و اشخاص؛ تلاش در جهت جذب سرمایهگذاری در امر مطالعه، پژوهش، آموزش و ترویج توسعه صادرات و بازاریابی بینالمللی صنایع مختلف در حد استانداردهای بینالمللی؛ استفاده از فضای تبلیغاتی-اقتصادی به عنوان یک فرصت ملی برای تقویت پیشرفت اقتصادی ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛ شناسایی و معرفی بازارهای هدف برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در سطح ملی و بینالمللی از جمله دیگر مأموریتهای این رویداد است.
نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران همچنین با رویکرد تقویت شرکتهای دانشبنیان به منظور ظرفیتسازی برای توسعه صادرات غیر نفتی؛ حمایت از شرکتهای تعاونی و خصوصی و شبکههای تولیدی و تحقیقاتی جهت افزایش صادرات و حمایت از ایجاد مراکز عرضه و فروش و تجارت کالاهای ایرانی در عرصه بینالملل برگزار میشود.
در این نمایشگاه شناسایی و دعوت از هیاتهای تجاری خارجی جهت حضور و بازدید از نمایشگاه توسط کارشناسان حوزه بینالملل ستاد برگزاری بر اساس کشورهای هدف صادرات غیرنفتی جهت حضور و بازدید از نمایشگاه صورت میگیرد.
همچنین تجار و بازرگانان خارجی توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان جهت حضور و بازدید از نمایشگاه معرفی و دعوت میشوند و فضای برگزاری نشستهای B2B بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان با تجار و بازرگانان خارجی فراهم خواهد شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاستجمهوری، حضور و حمایت سازمانهای زیربط از نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غیرنفتی با توجه به برنامههای اقتصاد مقاومتی از جمله حمایتهایی است که از نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران صورت میگیرد.
منبع: ایسنا
برچسبها
نظرات کاربران
نظر شما
- عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.
عناوین دانشی صنعت نفت
- مهندسی مخزن | ۱۸
- حفاری و اکتشاف | ۸۰
- بالادستی | ۳۰
- پایین دستی | ۳
- دریایی و فراساحلی | ۶۷
- مهندسی فرآیند | ۷۰
- تجهیزات دوار | ۴۴
- تجهیزات ثابت | ۳۲
- پایپینگ | ۶۰
- برق و مخابرات | ۱۴
- کنترل و ابزاردقیق | ۲۵
- سیویل و سازه | ۱۳
- مواد و متالوژی | ۴۳
- رنگ و عایق | ۷
- ایمنی | ۹
- آب، پساب و پسماند | ۱۲
- مهندسی عمومی | ۵
- رویه و دستورالعمل | ۱۰
- نرم افزارها | ۶
- کلیپهای فنی و مهندسی | ۷۷
- پالایشگاه نفت | ۱۷
- پالایشگاه گاز | ۴۶
- NGL | ۶
- LNG & LPG | ۱۳
- خط لوله | ۳۶
- مخازن ذخیره | ۱۵
- پتروشیمی | ۱۴
- بازرسی و QC | ۱۵
- HSE | ۳۹
- ساخت و نصب | ۱۲
- راه اندازی | ۹
- سازندگان و تامین کنندگان | ۱۰
- تامین مالی و سرمایه گذاری | ۳۲
- ماشین آلات | ۱۲
- مدیریت پروژه | ۹۱
- مدیریت دانش | ۹
- مدیریت سازمانی و عمومی | ۲
- تأمین کالا | ۱۳
- EPC | ۲۰
- پیمانکاران بین المللی | ۸
- اطلاعات انرژی کشورها | ۱۴
- پروژه های خارجی | ۱۵
- نقشه های نفت و گاز خارجی | ۱۰
- شرکت های نفتی | ۱۲
- پلانت های فعال | ۴۰
- طرح ها و پروژه ها | ۳۵
- منطقه های ویژه انرژی | ۶
- میادین نفت و گاز خارجی | ۴
- نقشه های نفت و گاز ایران | ۲۴
- میادین نفت و گاز | ۴۰
- آمار و داده ها | ۷۵
- اسناد بالادستی نفت | ۹
- اقتصاد نفت و گاز | ۶۹
- حقوق انرژی | ۱۰
- دیپلماسی انرژی | ۱۹
- قراردادهای بالادستی | ۲۰
- مهندسین مشاور | ۶۷
- IPC | ۲۰
- پیمانکاری درایران | ۳۶
- نرخ عوامل نفت و گاز | ۱۲
- قرارداد | ۴۵
- ارزیابی اقتصادی طرح ها | ۳
- بخشنامه و مقررات | ۳۸
- مقررات مناقصات | ۳۱
- حوادث نفت و گاز | ۱۰
- ترینهای صنعت نفت | ۱۴
- فهرست بها | ۱۸
- وقایع نفت و گاز | ۵
- پدافند غیرعامل | ۲
- واژگان و زبان تخصصی | ۱۴
- مجلات نفت و انرژی | ۱۹
- مجلات مهندسی و صنعتی | ۴
- مطالب عمومی | ۳۰
- مدیریت منابع انسانی | ۳
- آمادگی آزمون SP | ۳
- آمادگی آزمون RMP | ۴
- آمادگی آزمون PMP | ۶
- انرژی های غیر نفتی | ۵
- آزمونهای استخدامی نفت | ۱۵
- آزمونهای ارشد 94 | ۵۹
- آزمونهای دکتری 95 | ۳۸
- استانداردهای مهندسی | ۲۱
- ابلاغیات | ۹
- بازاریابی و توسعه بازار | ۱
- تحقیق و توسعه | ۶