مالیات بر پژوهش به ۵ درصد کاهش می یابد ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
محمد روشن گفت : با توجه به اهمیت پژوهش و فناوری و لزوم ترغیب پژوهشگران به این امر مهم لازم است تا تمهیدات مناسب اندیشه شود.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل آن رساندن بودجه های پژوهشی به محققین با کمترین مالیات است، به همین دلیل با پیشنهاد وزارت عتف و همراهی سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و دارایی، اصلاح تبصره ماده «۸۶ » قانون مالیات های مستقیم بصورت لایحه، تدوین و پس از تصویب در هیات وزیران برای مجلس شورای اسلامی ارسال شد .
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمیسیون تخصصی مجلس نیز به شرح زیر آن را تصویب کرد تا در صحن علنی مصوب شود.
«ماده واحده : براساس تبصره ماده ۸۶ اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳۱ تیر ۹۴ حذف و تبصره های زیر به عنوان تبصره های (۱)و(۲) به ماده فوق الحاق می شود .
تبصره یک : پرداخت هایی که از طرف غیر از پرداخت کنندگان مقرری مزد و حقوق اصلی به عمل آید پرداخت کنندگان این قبیل وجوه مکلف اند هنگام پرداخت مالیات متعلق را بدون رعایت معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون به نرخ مقطوع ۱۰ درصد محاسبه و کسر و حداکثر تا پایان ماه بعد با صورتی حاوی نام و نشانی دریافت کنندگان و میزان آن به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند.
تبصره دو : وجوهی که دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و آموززش عالی دارای مجوز (قطعی) از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی به اشخاص حقیقی اعم از کارکنان و غیر کارکنان خود به عنوان حق التحقیق و حق پژوهش بابت قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی پرداخت می کنند، مشمول مالیات مقطوعی به نرخ پنج درصد می شوند و پرداختی مذکور مشمول مالیات فصول دیگر این قانون نخواهد بود .
پرداخت کنندگان وجوه مذکور مکلف اند مالیات متعلق را در هر پرداخت کسر و حداکثر تا پایان ماه با صورتی حاوی نام و نشانی دریافت کنندگان و میزان آن به اداره مالیاتی پرداخت کنند».
وی در ادامه گفت :از الزامات اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است، اگر همه نظریه پردازان اقتصادی و رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید بر راهبری ایران در این مسیر را دارند، چارهای جز تکریم معنوی و مادی عالمان و محققین نیست، بنابراین ضرورت اصلاح نظام مالیاتی، بانکی و اداری بیش از پیش باید مد نظر قوای مقننه و مجریه باشد.
روشن خاطرنشان کرد: امید است در حوزههایی همچون پزشکی، مهندسی، هستهای، فناوری، نفت و پتروشیمی و سایر عرصهها، با توجه به اهمیت این لایحه به زودی در صحن علنی مجلس بررسی و یکی از زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی به منصه ظهور برسد.
منبع: خبرگزاری مهر
برچسبها
نظرات کاربران
نظر شما
- عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.
عناوین دانشی صنعت نفت
- مهندسی مخزن | ۱۸
- حفاری و اکتشاف | ۸۰
- بالادستی | ۳۰
- پایین دستی | ۳
- دریایی و فراساحلی | ۶۷
- مهندسی فرآیند | ۷۰
- تجهیزات دوار | ۴۴
- تجهیزات ثابت | ۳۲
- پایپینگ | ۶۰
- برق و مخابرات | ۱۴
- کنترل و ابزاردقیق | ۲۵
- سیویل و سازه | ۱۳
- مواد و متالوژی | ۴۳
- رنگ و عایق | ۷
- ایمنی | ۹
- آب، پساب و پسماند | ۱۲
- مهندسی عمومی | ۵
- رویه و دستورالعمل | ۱۰
- نرم افزارها | ۶
- کلیپهای فنی و مهندسی | ۷۷
- پالایشگاه نفت | ۱۷
- پالایشگاه گاز | ۴۶
- NGL | ۶
- LNG & LPG | ۱۳
- خط لوله | ۳۶
- مخازن ذخیره | ۱۵
- پتروشیمی | ۱۴
- بازرسی و QC | ۱۵
- HSE | ۳۹
- ساخت و نصب | ۱۲
- راه اندازی | ۹
- سازندگان و تامین کنندگان | ۱۰
- تامین مالی و سرمایه گذاری | ۳۲
- ماشین آلات | ۱۲
- مدیریت پروژه | ۹۱
- مدیریت دانش | ۹
- مدیریت سازمانی و عمومی | ۲
- تأمین کالا | ۱۳
- EPC | ۲۰
- پیمانکاران بین المللی | ۸
- اطلاعات انرژی کشورها | ۱۴
- پروژه های خارجی | ۱۵
- نقشه های نفت و گاز خارجی | ۱۰
- شرکت های نفتی | ۱۲
- پلانت های فعال | ۴۰
- طرح ها و پروژه ها | ۳۵
- منطقه های ویژه انرژی | ۶
- میادین نفت و گاز خارجی | ۴
- نقشه های نفت و گاز ایران | ۲۴
- میادین نفت و گاز | ۴۰
- آمار و داده ها | ۷۵
- اسناد بالادستی نفت | ۹
- اقتصاد نفت و گاز | ۶۹
- حقوق انرژی | ۱۰
- دیپلماسی انرژی | ۱۹
- قراردادهای بالادستی | ۲۰
- مهندسین مشاور | ۶۷
- IPC | ۲۰
- پیمانکاری درایران | ۳۶
- نرخ عوامل نفت و گاز | ۱۲
- قرارداد | ۴۵
- ارزیابی اقتصادی طرح ها | ۳
- بخشنامه و مقررات | ۳۸
- مقررات مناقصات | ۳۱
- حوادث نفت و گاز | ۱۰
- ترینهای صنعت نفت | ۱۴
- فهرست بها | ۱۸
- وقایع نفت و گاز | ۵
- پدافند غیرعامل | ۲
- واژگان و زبان تخصصی | ۱۴
- مجلات نفت و انرژی | ۱۹
- مجلات مهندسی و صنعتی | ۴
- مطالب عمومی | ۳۰
- مدیریت منابع انسانی | ۳
- آمادگی آزمون SP | ۳
- آمادگی آزمون RMP | ۴
- آمادگی آزمون PMP | ۶
- انرژی های غیر نفتی | ۵
- آزمونهای استخدامی نفت | ۱۵
- آزمونهای ارشد 94 | ۵۹
- آزمونهای دکتری 95 | ۳۸
- استانداردهای مهندسی | ۲۱
- ابلاغیات | ۹
- بازاریابی و توسعه بازار | ۱
- تحقیق و توسعه | ۶