مخالفت فولکس واگن با پیشنهاد ادغام با فیات کرایسلر ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
تلاش مدیرعامل فیات کرایسلر برای یافتن یک شریک با عدم علاقه فولکس واگن به مذاکره با رقیب کوچکتر خود، برای بار دوم شکست خورد.
سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر هفته جاری اظهار کرد فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست از ادغام اوپل با پژوسیتروئن به سختی ضربه خواهد خورد و ناچار می شود پای میز مذاکره با این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی حاضر شود.
اما ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن به سرعت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: این شرکت که برای احیا از رسوایی آلایندگی دیزلی تلاش می کند، به حد کافی مشکلات دارد و آماده مذاکره درباره هیچ موضوعی نیست.
وی به رویترز گفت: ماههاست که مارچیونه را ندیده است.
مارچیونه مدتهاست از ضرورت ادغام میان شرکتهای خودروسازی برای کاهش هزینههای طراحی فناوری و تولید صحبت می کند.
قرارداد پژوسیتروئن برای خرید اوپل، شرکت فیات کرایسلر را در موقعیت دشواری در اروپا قرار می دهد. این گروه مقروض تنها حدود هفت درصد سهم در بازار اروپا دارد و با حاشیه سود ۲.۵ درصد، از بیشتر رقیبانش عقب قرار دارد.
مخالفت مولر با پیشنهاد سرجیونه پس از مخالفت مشابه از سوی جنرال موتورز صورت گرفت. مارچیونه اظهار کرده است جنرال موتورز با وجود تصمیم اخیرش برای فروش اوپل و خروج از اروپا، همچنان گزینه محبوب برای ادغام مانده است.
دان امان، رییس جنرال موتورز در واکنش به این اظهارات به خبرنگاران در نمایشگاه خودروی ژنو گفت: ما پیش از این به این موضوع علاقه نداشتیم و اکنون حتی علاقه کمتری پیدا کرده ایم.
از نظر تئوری، ادغام میان فولکس واگن و فیات کرایسلر بزرگترین شرکت خودروسازی اروپا با حدود ۳۰ درصد سهم بازار ایجاد خواهد کرد و برای فولکس واگن بواسطه فعالیتهای کرایسلر، موقعیت قوی در آمریکای شمالی فراهم می کند.
بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل فولکس واگن تاکید کرده است بزرگی مقیاس فعالیت، برای این شرکت در اولویت نیست.
منبع: ایسنا
برچسبها
نظرات کاربران
نظر شما
- عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.
عناوین دانشی صنعت نفت
- مهندسی مخزن | ۱۸
- حفاری و اکتشاف | ۸۰
- بالادستی | ۳۰
- پایین دستی | ۳
- دریایی و فراساحلی | ۶۷
- مهندسی فرآیند | ۷۰
- تجهیزات دوار | ۴۴
- تجهیزات ثابت | ۳۲
- پایپینگ | ۶۰
- برق و مخابرات | ۱۴
- کنترل و ابزاردقیق | ۲۵
- سیویل و سازه | ۱۳
- مواد و متالوژی | ۴۳
- رنگ و عایق | ۷
- ایمنی | ۹
- آب، پساب و پسماند | ۱۲
- مهندسی عمومی | ۵
- رویه و دستورالعمل | ۱۰
- نرم افزارها | ۶
- کلیپهای فنی و مهندسی | ۷۷
- پالایشگاه نفت | ۱۷
- پالایشگاه گاز | ۴۶
- NGL | ۶
- LNG & LPG | ۱۳
- خط لوله | ۳۶
- مخازن ذخیره | ۱۵
- پتروشیمی | ۱۴
- بازرسی و QC | ۱۵
- HSE | ۳۹
- ساخت و نصب | ۱۲
- راه اندازی | ۹
- سازندگان و تامین کنندگان | ۱۰
- تامین مالی و سرمایه گذاری | ۳۲
- ماشین آلات | ۱۲
- مدیریت پروژه | ۹۱
- مدیریت دانش | ۹
- مدیریت سازمانی و عمومی | ۲
- تأمین کالا | ۱۳
- EPC | ۲۰
- پیمانکاران بین المللی | ۸
- اطلاعات انرژی کشورها | ۱۴
- پروژه های خارجی | ۱۵
- نقشه های نفت و گاز خارجی | ۱۰
- شرکت های نفتی | ۱۲
- پلانت های فعال | ۴۰
- طرح ها و پروژه ها | ۳۵
- منطقه های ویژه انرژی | ۶
- میادین نفت و گاز خارجی | ۴
- نقشه های نفت و گاز ایران | ۲۴
- میادین نفت و گاز | ۴۰
- آمار و داده ها | ۷۵
- اسناد بالادستی نفت | ۹
- اقتصاد نفت و گاز | ۶۹
- حقوق انرژی | ۱۰
- دیپلماسی انرژی | ۱۹
- قراردادهای بالادستی | ۲۰
- مهندسین مشاور | ۶۷
- IPC | ۲۰
- پیمانکاری درایران | ۳۶
- نرخ عوامل نفت و گاز | ۱۲
- قرارداد | ۴۵
- ارزیابی اقتصادی طرح ها | ۳
- بخشنامه و مقررات | ۳۸
- مقررات مناقصات | ۳۱
- حوادث نفت و گاز | ۱۰
- ترینهای صنعت نفت | ۱۴
- فهرست بها | ۱۸
- وقایع نفت و گاز | ۵
- پدافند غیرعامل | ۲
- واژگان و زبان تخصصی | ۱۴
- مجلات نفت و انرژی | ۱۹
- مجلات مهندسی و صنعتی | ۴
- مطالب عمومی | ۳۰
- مدیریت منابع انسانی | ۳
- آمادگی آزمون SP | ۳
- آمادگی آزمون RMP | ۴
- آمادگی آزمون PMP | ۶
- انرژی های غیر نفتی | ۵
- آزمونهای استخدامی نفت | ۱۵
- آزمونهای ارشد 94 | ۵۹
- آزمونهای دکتری 95 | ۳۸
- استانداردهای مهندسی | ۲۱
- ابلاغیات | ۹
- بازاریابی و توسعه بازار | ۱
- تحقیق و توسعه | ۶