صنعت نفت ایران
1403/2/8
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

بازگشت ترامپ هیچ تأثیری در صادرات نفت ایران ندارد/ محل تأمین مالی ۲۰ میلیارد دلاری اعلام شد ۱۴۰۲/۱۲/۲۲



به گزارش اویل اینداستری، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه مراسم امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحریم‌ها به‌هیچ وجه نتوانسته مانع توسعه ما شود، به‌طوری که رشد اقتصادی کشور در سال جاری بدون نفت 2.5 درصد، با احتساب نفت بیش از 5 درصد و رشد اقتصادی در بخش نفت 20درصد بوده است.

وی افزود: تحریم‌هایی که در 2 سال اخیر داشتیم حتی از تحریم‌های سال 97 هم بیشتر بوده، اما امروز صنعت نفت کشور پربارتر از همیشه در حال فعالیت است.

وزیر نفت با بیان اینکه "بازگشت ترامپ هیچ تأثیری در صادرات نفت ایران نخواهد گذاشت"، گفت: در سال 1402 مانع‌تراشی‌های بسیاری بر سر راه صادرات نفت ایران صورت گرفت اما اکنون بیشترین میزان صادرات نفت را از سال 1397 تاکنون داریم.

وی ادامه داد: با شرکت‌های روسی در چندین میدان نفتی در حال همکاری هستیم و 200 هزار بشکه در روز از تولیدات نفت ایران از محل میادینی است که با روس‌ها توسعه داده‌ایم.

اوجی در خصوص محل تأمین مالی 20میلیارد دلاری طرح فشارافزایی پارس جنوبی خاطرنشان کرد:  تأمین مالی طرح 20 میلیارد دلاری فشارافزایی پارس جنوبی از صندوق توسعه ملی و سهم 14.5درصدی نفت از صادرات نفت و گاز است اما باید توجه داشت که این میزان سرمایه‌گذاری قرار است در 4 یا 5 سال انجام شود.

وی افزود: در نیمه نخست سال آینده، 200 هزار بشکه به تولیدات‌آزادگان جنوبی افزوده خواهد شد و از این پروژه بهره‌برداری خواهیم کرد.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved