صنعت نفت ایران
1403/2/8
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

گازسوزی در مشعل‌های پتروشیمی‌های فن‌آوران و غدیر به صفر رسید ۱۴۰۲/۱۲/۱۹


به گزارش اویل اینداستری به نقل از شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، بابک افقهی در جریان بازدید از شرکت‌های پتروشیمی غدیر و فن‌آوران در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بندر ماهشهر در تولید محصولات پتروشیمی گفت: مردم خوزستان مجموعه‌های بزرگ پتروشیمی که برای کشور تولید ثروت می‌کنند را میزبانی می‌کنند و خوشبختانه در این بخش سعی شده است از نیروهای بومی بهره گرفته شود.

وی با اشاره به طرح‌های اجراشده در پتروشیمی‌های متعلق به تاپیکو افزود: با توجه به نظر دولت سیزدهم، پروژه به صفر رساندن سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل در مجموعه‌های این شرکت اجرا شد و امروز سوزاندن گازهای مشعل در پتروشیمی‌های فن‌آوران و غدیر نزدیک به صفر رسیده است.

مدیرعامل تاپیکو با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ و تا امروز ۲۰ میلیون دلار داخلی‌سازی بدون ریسک در مجموعه‌های پتروشیمی این شرکت اجرا شده است، ادامه داد: در موضوع افزایش ارزآوری و توسعه صادرات نیز آماده هستیم باتوجه به سیاست‌ها و نگاه دولت ارزآوری خود را توسعه دهیم.

افقهی درباره برنامه‌ها و پروژه‌های آینده تاپیکو در صنعت پتروشیمی گفت: اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را در دستور کار داریم و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تأمین مالی پروژه عظیم پتروالفین فن‌آوران انجام می‌شود تا پس از سال‌ها توقف این پروژه به مرحله اجرایی نزدیک شود.

وی ادامه داد: پروژه دیگر که گام عملیاتی آن آغاز شده، جذب گازهای دی‌اکسیدکربن در مجتمع فن‌آوران است که هم از بُعد محیط زیستی و هم از بُعد افزایش تولید اهمیت دارد، زیرا با جذب ۱۶۰ هزار تن گاز دی‌اکسیدکربن، ۷۰ هزار تن به ظرفیت تولید متانول افزوده می‌شود.

مدیرعامل تاپیکو در پایان یادآور شد: تنوع‌سازی گریدهای تولیدی در پتروشیمی غدیر نیز در دستور کار است تا در این مجموعه بیش از ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved