صنعت نفت ایران
1403/2/8
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

عرضه نفت در ۲۰۲۴ مطلوب خواهد بود ۱۴۰۲/۱۲/۱۹


به گزارش خبرگزاری رویترز، توریل بوسونی در حاشیه یک کنفرانس صنعتی در اسلو گفت: بازار جهانی نفت با توجه به کندی روند رشد تقاضا، عرضه نسبتاً مطلوبی دارد و این در حالی است که عرضه نفت از سوی آمریکا در حال افزایش است.

وی افزود: بسته به آهنگ رشد تقاضای نفت در آینده، قدرت تقاضا در تابستان، هرگونه اختلال ناگهانی، امسال شاهد عرضه نسبتاً  مطلوبی در بازارهای جهانی نفت خام هستیم.

رئیس بخش بازارها و صنعت نفت آژانس بین‌المللی انرژی ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد شرایط بازارهای نفت به نسبت آرام باشد، اگرچه شماری از اعضای ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) به‌تازگی تصمیم گرفتند کاهش عرضه داوطلبانه روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای خود را که پیش از این برای سه ماه نخست امسال اعلام شده بود تا پایان سه ماه دوم تمدید کنند.

شماری از تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) روز یکشنبه (۱۳ اسفندماه) به‌منظور حمایت بیشتر از بازار در بحبوحه نگرانی‌ها از رشد اقتصادی جهان، توافق کردند که کاهش داوطلبانه تولید نفت خام خود در سه ماه نخست را تا سه ماه دوم سال جاری میلادی تمدید کنند.

بوسونی گفت: در حالی که رشد تقاضای نفت در سال گذشته میلادی حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بود، انتظار می‌رود این مقدار در سال ۲۰۲۴ کمتر و یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند عرضه جهانی نفت امسال به رکورد ۱۰۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد که تا حدودی می‌توان گفت به‌طور کامل ازسوی تولیدکنندگان  خارج از ائتلاف اوپک‌پلاس از جمله ایالات متحده آمریکا، برزیل و گویان خواهد بود.

بوسونی گفت: این مقدار عرضه تاکنون برای پاسخگویی به رشد تقاضای جهانی نفت خام کفایت می‌کند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved