صنعت نفت ایران
1403/2/8
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

همکاری ایران و روسیه در بخش انرژی پاسخی دندان‌شکن به تحریم‌هاست ۱۴۰۲/۱۲/۱۵


سیدموسی موسوی با اشاره به هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه اظهار کرد: در شرایط کنونی رشد صادرات نفتی، توسعه روابط با کشورهای همسایه و احیای دیپلماسی اقتصادی و انرژی نویدبخش مسیر روشن اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد سبب توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف می‌شود، افزود: دیپلماسی اقتصادی و انرژی در دولت سیزدهم جایگاهی ویژه دارد و امیدواریم در آینده نیز با فعال‌تر شدن این حوزه، موقعیت ایران از نظر اقتصادی در جهان ارتقا یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ایران و روسیه شریکان راهبردی هستند و همکاری دو کشور در بخش انرژی می‌تواند مفید باشد، ایران از هر طرف با کشورهای نیازمند به نفت، بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی، مرز آبی و خاکی دارد و این فرصت مغتنمی برای پاسخ دندان‌شکن به تحریم‌هاست.

موسوی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم و با اقدام‌های انجام‌شده در حوزه همکاری با کشورهای همسایه شاهد رونق در حوزه تجارت خارجی بوده‌ایم که این رونق بیش از گذشته محسوس است.

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه طی سه روز از روز دوشنبه تا چهارشنبه (هفتم تا نهم اسفندماه) هفته گذشته در تهران برگزار شد در دو روز نخست کارگروه‌ها طی دو روز نشست‌های کارشناسی اسناد پرشمار همکاری در زمینه‌های مختلف را نهایی و برای روز پایانی نشست با حضور جواد اوجی، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در اختیار رؤسای کمیسون مشترک دو کشور قرار دادند.

در روز پایانی اسناد شامل سند هفدهمین نشست، اسناد همکاری در بخش‌های نفت، استاندارد، نیرو، زمین‌شناسی و مناطق آزاد اقتصادی با حضور وزیر نفت ایران و معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای کمیسون مشترک دو کشور در محل هتل اسپیناس پالاس تهران امضا  شد.

ایران و روسیه تاکنون ۱۷ نشست در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار کردند که در این نشست‌ها اسناد مختلفی تهیه شده و به امضای رؤسای مسئول دو کشور رسیده است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved