صنعت نفت ایران
1403/2/8
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

خروج امریکا از برجام تاثیر زیادی بر فروش نفت ایران ندارد ۱۳۹۶/۰۷/۰۲


امیرمعینی گفت: تصمیم ترامپ با توجه به تحولاتی که در بازار نفت اتفاق می افتد و چشم انداز بالایی برای تقاضا وجود ندارد، در افق میان مدت ما را متضرر نمی کند.

وی افزود: نکته اصلی بحث سرمایه گذاری است رفتار ترامپ باعث شده که کشورهای خارجی برای ورود به سرمایه گذاری در ایران احتیاط داشته باشند و این مسئله کماکان ادامه دارد. هر چند اروپایی ها به نوعی مخالفت خود را با ترامپ اعلام کرده اند ولی این مسئله ابزاری در دست امریکا است.

امیرمعینی تصریح کرد: با توجه به جرایمی که امریکا برای سرمایه گذاران و یا بانک های اروپایی اعمال می کند، ممکن است این کشورها محتاط شوند اما در کل به نظر می رسد فشارهایی وجود دارد که به راحتی نمی‌توانند از برجام عبور کنند و ترامپ نیز باید کج دار و مریز با برجام کنار بیاید.

وی یادآور شد: در هر صورت ممکن است توسعه صنعت نفت به دلیل کمرنگ شدن حضور خارجی ها تا حدی کند شود و یا توسعه نفت تاحدی به تعویق بیفتد، اما در طرف مقابل با توجه به تحولاتی که در بازار نفت اتفاق می افتد و چشم انداز بالایی برای تقاضا وجود ندارد، در افق میان مدت ما را متضرر نمی کند.

مشاور موسسه مطالعات بین المللی انرژی یادآور شد: در میان مدت فعلا با همین شرایط که سرمایه گذاری انجام می دهیم، کنار می آییم ولی برای برنامه ریزی بلند مدت در صورت خروج امریکا از برجام توسعه نفت و گاز تا حدی سرعت کند می شود.

وی با اشاره به قرارداد ایران با توتال خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری این شرکت فرانسوی با کسب مجوز و اجازه از خزانه داری و دولت امریکا بوده بنا براین تایید دارد و نگرانی بابت جرایم احتمالی وجود ندارد اما در مورد قراردادهای بعدی ممکن است با احتیاط ورود پیدا کنند که باعث می شود مسیر طولانی تر شود ولی در کل عملی و شدنی است.

 

منبع: ایلنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved