صنعت نفت ایران
1403/2/7
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

اخبار کوتاه جهان انرژی: تصمیم توتال برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی با مبلغ اولیه یک میلیارد دلار ۱۳۹۶/۰۳/۳۱


جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله تصمیم توتال برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی با مبلغ اولیه یک میلیارد دلار، تفاهم‎نامه ایران و ایتالیا برای مطالعه 2 میدان نفت و گاز، رکوردشکنی پایبندی اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه رویترز، «پاتریک پویان» مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال گفت: این شرکت تابستان امسال طرح توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی را با سرمایه گذاری اولیه یک میلیارد دلار آغاز می‎کند.

امضای قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی، نخستین سرمایه گذاری یک شرکت بزرگ غربی در بخش انرژی ایران از زمان لغو تحریم‌ها خواهد بود.
پویان با بیان اینکه ارزش این سرمایه‎گذاری در طرح یاد شده وجود دارد، افزود: این طرح بازار بسیار بزرگی را پیش روی ما باز می‌کند و ما درباره برخی ریسک‎ها از جمله بازگشت احتمالی تحریم‎ها نیز بسیار هوشیار هستیم.
 
** شرکت «انی» ایتالیا، 2 میدان نفت و گاز ایران را مطالعه می کند
به گزارش رویترز، با امضای تفاهم‎نامه همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت انی ایتالیا، این شرکت خارجی عهده‎دار مطالعه میدان‎ گازی کیش و فاز سوم میدان نفتی دارخوین شد.
بر مبنای این تفاهم‎نامه، شرکت انی ایتالیا 6 ماه فرصت دارد نتایج مطالعات خود را روی میدان‌های نامبرده به شرکت ملی نفت ایران ارائه دهد.
 
**پایبندی اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید رکوردشکنی کرد
رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد: میزان پایبندی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو به توافق کاهش تولید نفت در ماه مه به بالاترین میزان خود یعنی 106 درصد رسید.
به گفته این منابع، میزان پایبندی اعضای اوپک در این مقطع 108 درصد و کشورهای غیرعضو 100 درصد اعلام شد.
 
**برنامه ای برای نشست فوق العاده روسیه با اوپک وجود ندارد
به گزارش رویترز، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که تصمیمی برای نشست فوق العاده میان روسیه و کشورهای عضو و غیرعضو سازمان اوپک یا تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا وجود ندارد.
نواک گفت که انتظار نداشته، نشست کمیته نظارت متشکل از اعضای اوپک و غیراوپک که قرار است ماه ژوئیه در روسیه برگزار شود، به چنین نشست وسیعی بدل شود.
 
**عربستان جایگاه نخست منابع نفت قابل بازیافت جهان را پس گرفت
به گزارش اویل پرایس، عربستان دوباره جایگاه دارنده بزرگ ترین ذخایر نفت قابل بازیافت جهان را به خود اختصاص داد و آمریکا و روسیه به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند. میزان ذخایر نفت قابل بازیافت این کشور عربی هم اکنون 276 میلیارد بشکه برآورد شده است.
 
**تایوان در اندیشه تامین 59 میلیارد دلار برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر
به گزارش بلومبرگ، دولت تایوان تصمیم گرفته است به منظور رساندن سهم انرژی های تجدیدپذیر در مجموع برق تولید شده، از پنج درصد به 20 درصد در این کشور تا سال 2025 میلادی، میزان 59 میلیارد دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این حوزه جذب کند.
این کشور قصد دارد در تولید برق، سهم ذغال سنگ را از 45 درصد به 30 درصد برساند و استفاده از انرژی هسته ای را از 14 درصد به به صفر درصد کاهش دهد.

تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved