صنعت نفت ایران
1403/2/13
Thursday

اخبار صنعت نفت

آر اس اس
صنعت نفت

کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که ۱۰۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است.

صنعت نفت

واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

 بربطی راجع به فرآیند این واگذاری گفت: همانگونه که پیش از این اطلاع‌رسانی شده، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی پس از انتشار 5 نوبت آگهی عرضه بلوکی سهام پتروشیمی شازند از طریق قیمت گذاری با روش خالص ارزش داراییها(NAV) و سایر روش¬های مرسوم ارزشگذاری، فروش با شرایط نقد و اقساطی و عدم مراجعه خریدار، به منظور اجرای سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی و تأکید رئیس محترم جمهور مبنی بر خروج بانک ها از بنگاهداری، نهایتاً در تاریخ 22/12/1402 از طریق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران نسبت به واگذاری بلوک 51.32 درصدی سهام شرکت پتروشیمی شازند به صورت یکجا و تماماً نقد به خریدار دارای اهلیت و مورد تأیید سازمان بورس اقدام کرده است.

صنعت نفت

افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، سال گذشته ۱۲ اقدام انگیزشی را برای سرمایه انسانی انجام داد.

صنعت نفت

رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز بود ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

نماینده پیشین ایران در هیئت عامل اوپک گفت: مجموعه‌ای از سیاست‌گذاری‌ها و دیپلماسی فعال انرژی ایران، در دستیابی کشور به رشد اقتصادی بالای کشور مؤثر بوده است. فروش نفت به مینی‌ریفاینری‌ها در شرق آسیا و سهام‌داری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی، ازجمله سیاست‌هایی است که به اجرا گذاشته شد.

صنعت نفت

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند که تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجرا و ناکارآمد است.

صنعت نفت

واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

داده‌های مربوط به رهگیری نفتکش‌ها نشان می‌دهد واردات نفت هند در ماه آوریل از روسیه افزایش و از عربستان سعودی کاهش یافت.

صنعت نفت

تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین ۱۴۰۲/۰۲/۱۱

وزیر نفت از برنامه جدید وزارت نفت برای تولید بنزین از متانول به‌منظور کمک به رفع ناترازی بنزین خبر داد و گفت: بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود که دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم.

صنعت نفت

قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است ۱۴۰۲/۰۲/۱۱

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در سال ۱۴۰۳ قراردادهای مهمی در صنعت نفت کشور به امضا خواهد رسید و به‌تدریج تمامی تفاهم‌نامه‌ها در این سال به قرارداد تبدیل خواهد شد.

صنعت نفت

آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی ۱۴۰۲/۰۲/۱۱

تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با حضور وزیر نفت امضا شد.

صنعت نفت

اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند ۱۴۰۲/۰۲/۱۱

وزیر نفت از جهش تولید نفت ایران در سال جاری خبر داد و گفت همچنین ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت روزانه پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد.

صنعت نفت

آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان ۱۴۰۲/۰۲/۱۱

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم.

صنعت نفت

پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد ۱۴۰۲/۰۲/۱۱

بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد شرکت ملی گاز ایران بزرگترین صادرکننده سال قبل بوده است.

صنعت نفت

افت قیمت ال‌ان‌جی به روند جایگزینی گاز با زغال‌سنگ شتاب می‌بخشد ۱۴۰۲/۰۲/۱۰

بانک آمریکایی جی‌پی مورگان در گزارشی اعلام کرد که با توجه به توسعه زیرساخت‌های گازی و فشار بر قیمت‌های گاز و ال‌ان‌جی، روند تغییر مسیر از زغال‌سنگ به گاز شتاب می‌گیرد.

صنعت نفت

ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶ ۱۴۰۲/۰۲/۰۸

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: صنایع استان تهران باید تا سال ۱۴۰۶ مجموعا ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب کرده باشند تا با رعایت قانون تأمین ۵ درصد برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر، از جرایم مربوطه معاف شوند.

صنعت نفت

تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز ۱۴۰۲/۰۲/۰۸

محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در جریان حضور وزیر نیرو در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد.

© 2019 - All rights reserved