صنعت نفت ایران
1403/2/25
Tuesday

اخبار صنعت نفت

آر اس اس
صنعت نفت

جزیره لاوان به بندر سوخت‌گیری کشتیرانی تبدیل می‌شود ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

مدیر بازرگانی شرکت پالایش نفت لاوان از سه طرح توسعه ای در دست اجرای این شرکت خبر داد و گفت: با تولید سوخت کشتی کم سولفور، جزیره لاوان به بندر سوخت‌گیری کشتیرانی تبدیل می‌شو

صنعت نفت

صندوق توسعه ملی نباید در طرح های بالادستی نفت ورود کند ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

رئیس دیوان محاسبات با ورود مستقیم صندوق توسعه ملی به طرح‌های بالادستی نفت مخالفت کرد.

صنعت نفت

سوخت‌گیری با کارت شخصی به ۸۰درصد رسید ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: درحال حاضر نزدیک به ۸۰درصد سوخت‌گیری در جایگاه‌ها با کارت سوخت شخصی صورت می‌گیرد.

صنعت نفت

ایران با کنارزدن عراق دومین تولیدکننده سوخت مایع در اوپک شد ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

وزارت انرژی آمریکا از افزایش ۱۱۰هزاربشکه‌ای تولید سوخت مایع ایران در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ خبر داد و ایران را بزرگترین تولیدکننده این محصول پس از عربستان در اوپک معرفی کرد.

صنعت نفت

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: سال گذشته ۲۷۵ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف منتقل شد که این رقم از افزایش ۱.۵درصدی انتقال روزانه گاز کشور نسبت به سال قبل از آن حکایت دارد. ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: سال گذشته ۲۷۵ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف منتقل شد که این رقم از افزایش ۱.۵درصدی انتقال روزانه گاز کشور نسبت به سال قبل از آن حکایت دارد.

صنعت نفت

اختصاص ۸۰۰ میلیون یورو برای نوسازی تأسیسات نفت فلات قاره از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با مساعدت هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران و اختصاص ۸۰۰ میلیون یورو از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، اقدام‌های مناسبی برای نوسازی و تعمیرات تأسیسات، تجهیزات و برخی خطوط لوله شرکت نفت فلات قاره انجام شده است.

صنعت نفت

امضای یک میلیارد دلار قرارداد بین وزارت نفت و دانش‌بنیان‌ها ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

سخنگوی دولت از امضای یک میلیارد دلار قرارداد بین وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خبر داد و گفت: در حوزه نفت نزدیک به ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت قرارداد جاری دارند.

صنعت نفت

تولید قیر پلیمری مخصوص باند فرودگاه‌ها برای نخستین بار در کشور ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد از تولید قیر پلیمری مخصوص باند فرودگاه‌ها در این مجموعه صنعتی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

صنعت نفت

امکان ترانزیت گاز ایران به شرق اروپا از مسیر ترکیه وجود دارد ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه اگرچه صادرات گاز به ترکیه ادامه دارد اما می‌تواند ظرفیت‌های بیشتری در این حوزه ایجاد شود،‌ گفت:‌ ترکیه به خرید گاز بیشتر از ایران علاقه‌مند است، افزون‌برآن امکان ترانزیت از ترکیه به شرق اروپا نیز وجود دارد.

صنعت نفت

۳ عنوان کتاب حوزه صنعت نفت رونمایی می‌شود ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

سه عنوان کتاب انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی می‌شود.

صنعت نفت

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران آغاز به‌کار کرد ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

صنعت نفت

رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

وزیر نفت از رشد ۶۰ درصدی تولید نفت نسبت به آغاز دولت خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید در نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی به ارزش ۴۷.۵ میلیار دلار در دولت سیزدهم آغاز شده است.

صنعت نفت

رشد ۱۰برابری صادرات تجهیزات صنعت نفت تا دو سال آینده ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از صادرات ۷۱۰میلیون یورویی تجهیزات صنعت نفت در سال گذشته خبر داد و گفت: هدف‌گذاری شده است تا دو سال آینده صادرات تجهیزات صنعت نفت تولید ایران به ۷.۵میلیارد یورو در سال برسد.

صنعت نفت

جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون در راستای کمک به کاهش ناترازی، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری حدود ۹ هزار مگاوات افزایش یافته است.

صنعت نفت

صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت ۱۴۰۲/۰۲/۱۷

داده‌های مربوط به رهگیری کشتی‌ها نشان داد صادرات نفت ونزوئلا در ماه آوریل ۳۸درصد کاهش یافت.

© 2019 - All rights reserved