صنعت نفت ایران
1403/1/31
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

درآمد شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا کم شد ۱۳۹۸/۰۸/۱۱


به گزارش اویل اینداستری به نقل از رویترز، شرکت‌های اکسون موبیل و چورون علی‌رغم افزایش تولید نفت و گاز، در روز جمعه نتایج سه ماهه بسیار پایینی را گزارش دادند. قیمت پایین انرژی درآمد اکثر شرکت های بزرگ نفتی را کاهش داده است.

 درآمد شرکت های بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل هم در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کاهش یافته است. اگر قیمت پایین انرژی ادامه داشته باشد این شرکت ها احتمالاً مجبور می شوند افزایش سود و برنامه خرید سهام خود را به تاخیر بیندازند.

 قیمت شاخص نفت خام برنت در سه ماهه سوم سال میلادی جاری 8.7 درصد کاهش یافت که بدترین کاهش از سه ماهه چهارم 2018 بود، نفت خام آمریکا هم 7.5% در بحبوحه نگرانی در مورد جنگ تجاری بین آمریکا و چین پایین آمد. این جنگ رشد اقتصاد جهان را تا پایین ترین حد در یک دهه گذشته کند کرده است.

 سرمایه گذاران در سال های اخیر از بخش انرژی فرار کرده اند که دلیل آن سوددهی بسیار پایین بازار بوده است. عملکرد سهام اکسون طی 3 سال گذشته 6.9 درصد پایین آمده در حالی که عملکرد چورون 20.4 درصد افزایش یافته است ولی هر دوی آنها کمتر از 44.6 درصد شاخص S&P 500 قرار دارند.

 سود دهی شرکت اکسون تقریبا نصف شده و به 3.17 میلیارد دلار معادل 75 سنت در هر سهم رسیده است. سود عملیاتی در تمام کسب و کارهای اصلی اکسون در مقایسه با همین دوره در سال گذشته کاهش یافته است.

 درآمد شرکت چورون 36 درصد کاهش یافت و به 2.58 میلیارد دلار معادل 1.36 دلار در هر سهم در سه ماهه سوم سال جاری رسید.

 این دو شرکت در میدان نفتی تنگیز قزاقستان با هم شریک هستند. چورون، اپراتور این پروژه اعلام کرد که هزینه های این پروژه 25 درصد افزایش می‌یابد و به 45.2 میلیارد دلار خواهد رسید. این شرکت مقصر این افزایش هزینه ها را تاخیر یک ساله در پروژه توسعه ای و بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز و تجهیزات می داند.

 سهام اکسون در روز جمعه 2.5 درصد بالا رفت و به 69.24 دلار رسید در حالی که سهام چورون روی 116.14 دلار ثابت ماند.  اکسون و چورون در میادین نفتی شیل آمریکا با هم رقابت دارند تا طی چند سال به تولید یک میلیون بشکه در روز دست یابند.

 تولید حوزه پرمین چورون 35 درصد نسبت به سال گذشته در همین دوره افزایش یافت و به 455 هزار بشکه نفت و گاز در روز رسید در حالی که تولید روزانه اکسون به 2930000 بشکه رسید و 70 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved