صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

کلیسای انگلیس تمام سهام خود را در شرکت نفتی آمریکا واگذار کرد ۱۳۹۹/۰۷/۲۰


به گزارش اویل اینداستری به نقل از راشاتودی، هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کلیسای انگلیس این هفته کلیه سهام خود را در شرکت نفتی اکسون موبیل واگذار کرد چرا که این غول نفتی آمریکا نتوانسته است اهداف خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تعیین کند.

هیئت بازنشستگی کلیسای انگلیس که بیش از 3.62 میلیارد دلار (2.8 میلیارد پوند) دارایی را مدیریت می کند، یکی از سهامداران اکسون بوده است که به طور مداوم از این شرکت نفتی درخواست کرده بود که میزان انتشار گازهای گلخانه ای را گزارش کند و راهی را برای کاهش انتشار این گازها در عملیات تولید خود و محصولاتی که به مشتریان می فروشد، پیدا کند.

سخنگوی این هیئت مدیره به بلومبرگ گفت: اکسون نتوانست معیارهای شاخص که شامال آخرین ارزیابی های انجام شده توسط طرح مسیر تحول می شود را برآورده کند و در نتیجه هیئت مدیره سرمایه خود را از شرکت اکسون بیرون می کشد.

در حالی که شرکت های بزرگ نفتی اروپایی شروع به گزارش انتشار گازهای گلخانه ای به اصطلاح "Scope 3" کرده و متعهد شده اند که طی دهه های آینده میزان آنها را کاهش دهند، اکسون این کار را انجام نداده و موجب انتقاد سرمایه گذاران خود از جمله کمیسرهای کلیسای انگلیس و شرکت بلک راک شده است.

به عنوان مثال، شرکت سرمایه گذاری بلک راک پس از آنکه اوایل سال جاری اعلام کرد که پایداری را در رأس سیاست های سرمایه گذاری خود قرار می دهد، به شرکت اکسون و شورون فشار آورد تا اقدامات بیشتری را در زمینه آب و هوا و شفافیت انجام دهند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved