صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

پیشنهاد شیرین عراق به چین برای توسعه یک میدان نفتی بزرگ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷


به گزارش اویل اینداستری به نقل از اویل پرایس، با برداشته شدن قرنطینه ووهان و پایان یافتن تعطیلی ملی در چین در هشتم آوریل، اقتصاد صنعتی در سراسر چین دوباره کار خود را آغاز می‌کند و به سطحی بالاتر از قبل از شیوع ویروس کرونا باز می گردد ولی بخش خدمات محتاط خواهد بود.

در صنعت نفت، چین باز می گردد و فعالیت های خود را در زمینه اکتشاف و توسعه میادین نفتی ادامه می دهد. اولین نشانه بازگشت چین بستن یک قرارداد مهندسی 203.5 میلیون دلاری در هفته گذشته در میدان بزرگ نفتی مجنون عراق است. در حالی که آمریکا بیش از پیش درگیر مبارزه با شیوع ویروس کرونا در خانه است، پکن فرصت خوبی برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق دارد. این به معنای ادامه توسعه میادین نفتی و گازی در مناطق دارای حساسیت بالای ژئوپلیتیکی مثل عراق است که شامل بستن قراردادهایی توسط شرکت ساخت و ساز و مهندسی نفت چین می شود که تحت کنترل آمریکا نیست. روسیه هم از این روش استفاده می کند و تمرکز آن در حال حاضر عراق و ایران است یعنی دو کشوری که در مرکز خاورمیانه قرار دارند و برای طرح کمربند و جاده چین دارای اهمیت هستند.

 میدان نفتی مجنون اهمیت زیادی در عراق دارد چون حاوی نفت زیادی است. قبل از اینکه آمریکا متوجه شود چین با همکاری روسیه منابع مالی لازم برای این منطقه را فراهم می‌کند، مقامات ارشد عراق قرار دادی بسیار سودآور به چین برای توسعه میدان نفتی مجنون پیشنهاد داده بودند. یکی از مفاد این تفاهم نامه این بود که چین قراردادی 25 ساله به دست می‌آورد که رسماً دو سال  پس از امضای قرارداد عملیاتی خواهد شد.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved