صنعت نفت ایران
1403/2/4
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

توسعه بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی گاز خاورمیانه کلید خورد ۱۳۹۸/۰۹/۰۸


به گزارش اویل اینداستری حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در تشریح آخرین وضعیت ساخت و توسعه پروژه های جدید ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران، گفت: همزمان با توسعه پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی کشور، ساخت و بهره برداری از طرح های جدید ذخیره سازی گاز طبیعی ایران در اولویت بیشتری قرار گرفته است.

معاون وزیر نفت با اعلام این که بهره برداری از طرح های جدید ذخیره سازی گاز طبیعی، پایداری و تاب آوری شبکه انتقال گاز ایران را به ویژه در فصول پیک مصرف گاز افزایش می دهد، تصریح کرد: هم اکنون 7 طرح جدید ساخت و توسعه ذخیره سازی گاز طبیعی در استان های مختلف کشور در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

وی افزود: هم اکنون حفاری یک حلقه چاه ارزیابی با استقرار دکل حفاری در حوزه «قزل تپه» گلستان آغاز شده است؛ علاوه بر این، تاکنون پیمانکار فاز دوم طرح توسعه میدان شوریجه به روش BOT انتخاب شده و فاز دوم طرح توسعه مخزن ذخیره‌سازی گاز سراجه قم نیز به همین روش در مرحله اعلام انجام مناقصه برای انتخاب پیمانکار است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به زودی مطالعات امکان سنجی ذخیره سازی گاز طبیعی در مخازن «باباقیر و بانکول» با حفر یک حلقه چاه ارزیابی آغاز خواهد شد، گفت: پروژه پیش امکان سنجی ذخیره سازی گاز در مخزن «مختار» هم در دست اقدام است.

تربتی خاطرنشان کرد: پروژه امکان سنجی ذخیره سازی گاز طبیعی در نصرآباد کاشان هم در مراحل پایانی قرار دارد که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved