صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

استمرار افزایش تولید نفت روسیه ۱۳۹۷/۱۰/۱۲


تولید نفت روسیه با وجود هماهنگی سیاست تولید این کشور با اوپک، سال میلادی گذشته به بالاترین رکورد از دوران پس از شوروی رسید.
 آمار وزارت انرژی روسیه نشان داد میانگین تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۸ به ۱۱.۱۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۱.۶ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۷ بود. طبق آمار شرکت BP، بالاترین رکورد تولید قبلی این کشور ۱۱.۴۱۶ میلیون بشکه در روز در سال ۱۹۸۷ بود.
حجم تولید روسیه در نیمه اول سال ۲۰۱۸ در راستای توافق با اوپک محدود شد اما پس از بهبود قیمتها، تولیدکنندگان کاهش تولید را محدودتر کردند و تولید روسیه در دسامبر به ۱۱.۴۵ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۳۷ میلیون بشکه در روز در نوامبر صعود کرد. بنا بر آمار رسمی، تولید نفت و میعانات گازی این کشور در دسامبر به ۴۸.۴۴ میلیون تن رسید.
دیمیتری مارین چنکوف، مدیر نفت و گاز در شرکت "فیتچ ریتینگز" به بلومبرگ گفت: روسیه برنده این توافق بود و میلیاردها روبل درآمد نفتی بیشتر کسب کرد و در قبال آن، تولیدش را چندان کاهش نداد.
اکنون که کاهش تولید جدید از سوی اوپک پلاس برای نیمه اول سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است و روسیه توافق کرده تولیدش را ۲۲۸ هزار بشکه در روز کاهش دهد، دولت این کشور قصد دارد موفقیتش را مجددا تکرار کند.
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هفته گذشته اظهار کرد که روسیه انتظار دارد مجموع تولید نفتش در طول سال ۲۰۱۹ ثابت بماند زیرا تولیدکنندگان تولید کمتر در نیمه اول سال را با تولید بالاتر در نیمه دوم سال جبران خواهند کرد. نواک برخلاف همتایانش در اوپک نیازی برای تمدید یا کاهش بیشتر تولید ندیده و اظهار کرد: تاثیر این توافق روی تعادل بازار تا ژانویه یا فوریه مشهود خواهد بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال نگرانیها نسبت به اشباع عرضه جهانی که ناشی از رشد بی‌وقفه تولید آمریکا و معافیت از تحریمهای آمریکا برای خریداران نفت ایران است، ممکن است این بار همکاری با اوپک را برای روسیه چندان مطلوب نسازد.
منبع: ایسنا

تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved