صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

کاهش قیمت نفت درپی قول سعودی‌ها ۱۳۹۷/۰۸/۰۱


بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، به ۷۹.۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت کاهش، در ۶۹.۲۶ دلار در هر بشکه ایستاد.

تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران در چهارم نوامبر آغاز خواهد شد. عربستان سعودی با وجود انزوای فزاینده این کشور بر سر قتل جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی، وعده داده است تامین بازارهای نفت را حفظ کند. این نگرانی‌ وجود دارد که همزمان با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، عربستان سعودی به تلافی تحریم‌های احتمالی قدرت‌های غربی بر سر قتل خاشقجی، عرضه خود را کاهش دهد.

 اما خالد فالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، برای رفع این نگرانی‌ها روز دوشنبه اظهار کرد: عربستان سعودی نیت انجام چنین اقدامی را ندارد و نقش سازنده و مسئولانه‌ای را در بازارهای انرژی ایفا خواهد کرد.

پیتر کرنان، تحلیلگر انرژی در واحد اطلاعات اکونومیست در سنگاپور، اظهار کرد: کاهش تولید عربستان سعودی ضربه به خودی خواهد بود، زیرا به این ترتیب این کشور سهم بازار خود را به سایر صادرکنندگان خواهد باخت و اعتبار خود را به عنوان یک بازیگر باسابقه در بازار از دست می‌دهد.

در این بین، بانک جی پی مورگان قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را ۲۰.۵۰ دلار در هر بشکه افزایش داده و به ۸۳.۵۰ دلار رساند و علت این برآورد جدید را محدود شدن عرضه به دلیل تحریم‌های ایران و کاهش مازاد ظرفیت تولید جهانی عنوان کرد.

اما همه این اندازه به افزایش قیمت‌ها خوش‌بین نیستند. شرکت ایست پورت اعلام کرد انتظار دارد در ماه‌های آینده، افزایش تولید آمریکا تقاضای جهانی روبه رشد را تامین کند.

براساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ حدود یک سوم افزایش پیدا کرده و به حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده است و رشد فعالیت حفاری نیز از افزایش بیشتر تولید این کشور در آینده حکایت دارد.

منبع: ایسنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved