صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

عربستان ترمز افزایش تولید نفت را کشید ۱۳۹۷/۰۵/۱۴


منابع آگاه در اوپک اظهار کردند عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، در ژوییه ۱۰.۲۹۰ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به ژوئن کمتر بوده است. این کشور به اوپک اعلام کرده که در ژوئن ۱۰.۴۸۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است.

این کاهش تولید با وجود وعده‌های خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی صورت گرفته مبنی بر این که اعضای کلیدی اوپک و متحدانشان حدود یک میلیون بشکه در روز به میزان عرضه اضافه خواهند کرد و هر آنچه که برای متوازن شدن بازار لازم است، انجام خواهند داد.

میزان نفتی که عربستان در ژوییه به بازار عرضه کردند ۱۰.۳۸۰ میلیون بشکه در روز بود. میزان عرضه به بازار - داخلی و خارجی- در صورت برداشت از ذخایر ممکن است با میزان تولید متفاوت باشد.

عربستان سعودی تحت فشار دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، برای آرام‌ نگه‌داشتن بازار اعلام کرده که برای بالا بردن سطح تولید خود به ۱۰.۸ یا ۱۱ میلیون بشکه در روز آماده شده است.

براساس گزارش بلومبرگ، کاهش تولید نفت عربستان سعودی به دنبال نشانه‌هایی روی داده که عربستان سعودی نتوانسته خریدارانی برای توجیه تولید بالاتر خود پیدا کند.

بهای معاملات نفت آمریکا بیش از هفت درصد در ژوییه کاهش یافت که زرگترین کاهش در دو سال گذشته بود و به دنبال نگرانی‌ها نسبت به افزایش بیش از حد عرضه به بازار روی داد. همچنین نگرانی‌های رو به رشدی نسبت به آسیب دیدن تقاضا از جنگ تجاری میان آمریکا و چین وجود دارد.
منبع: ایسنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved