صنعت نفت ایران
1403/1/28
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

نمایشگاه صنعت گاز ایران، پیوند دهنده بخش خصوصی داخلی و خارجی است ۱۳۹۷/۰۵/۰۳


نرسی قربان، مديرعامل شركت بين المللي تبديل گاز به مايع نار- كنگان در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری نخستین نمایشگاه تخصصی گاز ایران، IRGS 2018 گفت: ایران بزرگترین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد؛ به نحوی که 10 درصد از کل گاز جهان تنها در یک شعاع 200 کیلومتری در جنوب ایران و در منطقه کنگان وجود دارد. همچنین ایران سومین تولیدکننده و سومین مصرف کننده گاز جهان است. همین امر کافیست تا نقش خود را در توسعه صنایع گازی در جهان به عنوان یک کشور دارای ذخایر و توانمند در صنعت گاز، پررنگ تر کند.

مشاور نفت و گاز و اقتصاد انرژي اسبق سازمان كشورهاي صادر كننده نفت (اوپك)، وجود ظرفیت در حوزه گاز را عامل جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد و افزود: چنان چه بتوانیم از طریق نمایشگاه های تخصصی صنعت گاز کشور را به خوبی به بخش خصوصی داخلی و خارجی معرفی کنیم، می توانیم سبب پیوند بین آن ها و ایجاد شرایط تعامل در جهت جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه صنایع گازی کشور شویم.

عضو انجمن اقتصاد انرژي ايران سهم بخش خصوصی در صنایع گازی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این بخش چه در زمینه تولید تجهیزات، چه پیمانکاری و احداث پالایشگاه ها و ایجاد خطوط انتقال گاز، همواره سهم قابل ملاحظه ای داشته و بازوی خوبی برای اجرای پروژه های گازی در کنار شرکت ملی گاز ایران به عنوان متصدی اصلی حوزه گاز کشور بوده است.

نرسی قربان که دكتراي اقتصاد انرژي خود را از دانشگاه لندن گرفته است،  توسعه صنعت گاز را موتور محرکه اقتصاد کشور دانست و گفت: در صورتی که برنامه جامعی برای تولید و مصرف کشور، تهیه و اجرا کنیم، می توانیم در دراز مدت سهم صادراتی ایران از این منبع را افزایش دهیم و با تجارت گاز به بهبود اقتصاد کشور کمک قابل توجهی کنیم.

دبیر کمیسیون محیط زیست و انرژی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی(ICC)، ایجاد نمایشگاه تخصصی گاز ایران را یک اتفاق خوب خواند و خاطرنشان کرد: همانطور که نقش ایران در توسعه صنعت گاز جهان بسیار مهم است، گاز در سبد انرژی ایران نیز بیش از 80 درصد سهم دارد. از این رو هم از نظر داخلی هم از نظر بین المللی صنعت گاز ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و  نمایشگاهی که در این زمینه در ایران برگزار شود، رویدادی خوب برای افزایش تعامل بین بخش خصوصی داخلی و خارجی و شرکت ملی گاز است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved