صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

نمایشگاه صنعت گاز، جایگاه ایران را در جهان ارتقاء می‌بخشد و زمینه ساز تبدیل شدن کشور به هاب انرژی در منطقه است ۱۳۹۷/۰۵/۰۱


عضو هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت (استصنا) و عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران، نمایشگاه تخصصی گاز را محلی برای شناساندن مزیت ایران در حوزه انرژی به جهان و همچنین زمینه ساز تبدیل شدن به هاب انرژی در سطح منطقه دانست.

رضا پدیدار در گفت‌ و گو با خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه گاز ایران، درباره برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی گاز که شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نمایشگاه اولین رویداد تخصصی صنعت گاز در کشور است که می‌تواند ظرفیت و توان کشور را در این صنعت به دنیا معرفی کند.

وی با بیان اینکه 70 درصد از سهم سبد انرژی کشور متعلق به گاز است، افزود: موضوع مهم این است که گاز باید جایگزین سایر سوخت‌ها در سبد انرژی کشور شود، بنابراین این نمایشگاه برای کسانی که در این صنعت فعالیت دارند ایجاد انگیزه کرده و جذاب است. ضمن اینکه صنعت گاز یک زنجیره ارزش افزوده دارد که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود.

عضو هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت (استصنا)­ خاطرنشان کرد: بر­­اساس­ گزارش بریتیش پترولیوم (B.P) ما جایگاه اول را از نظر­ذخایر­ گازی در جهان­­ داریم­ که در ­نمایشگاهی­ اختصاصی­ که با موضوع این منبع انرژی برگزار ­می‌شود،­ ­فرصت­ سرمایه گذاری و همکاری مشترک در این صنعت گاز به وجود خواهد آمد که زمینه ساز توسعه تجاری و صنعتی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه رقم تولید گاز کشور تا پایان برنامه ششم توسعه به یک میلیارد متر مکعب در روز خواهد رسید، گفت: این نمایشگاه می‌ تواند زمینه ساز انتقال فناوری برای توسعه صنعت گاز در حوزه فرآورش، پالایش و صادرات باشد.

پدیدار با تاکید بر اینکه بر اساس چارچوب‌ های سیاسی اقتصادی تعیین شده در برنامه ششم توسعه، راهبردهای کلانی برای صنعت گاز تعریف شده، بیان کرد: با توجه به این موضوع باید روی این صنعت سرمایه گذاری جدی برای مصرف داخلی و جایگزینی با سوخت‌ های مایع و همچنین صادرات صورت گیرد و در حقیقت جایگاه ما را در منطقه و جهان ارتقا دهد. 
وی یادآور شد: ما می‌توانیم از این نمایشگاه استفاده کنیم تا علاوه بر اینکه توانمندی‌ هایمان را به خارجی و داخلی‌ ها اعلام می‌ کنیم، برای توسعه و صادرات این صنعت هم کاری کنیم.

عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران در ادامه گفت: 12 گروه کالایی تخصصی در این نمایشگاه شناسانده می‌ شوند که از جمله آنها کالاهای مربوط به اکتشاف، حفاری، تامین و عرضه، ذخیره، انتقال و توزیع، مباحث پژوهش و فناوری، طراحی، مهندسی و مشاوره، پیمانکاری، ذخیره سازی، ایمنی محیط زیست است. همچنین در رابطه با بهینه سازی مصرف نیز می‌ توانیم، فعالیت‌ های شایان توجهی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه علاوه بر اینکه در زمینه تبدیل شدن به هاب منطقه در حوزه انرژی پاک مثمر ثمر است، برای شناساندن ظرفیت‌های گازی کشور نیز نقش­ آفرین خواهد بود.

 


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved