صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

عراق: به توافق اوپک پایبند هستیم ۱۳۹۶/۱۱/۱۰


جبار اللعیبی در کنفرانسی در لندن گفت: ظرفیت صادرات عراق به ۵ میلیون بشکه در روز نزدیک شده که شامل ۴.۶ میلیون بشکه در روز از جنوب کشور است.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، تولیدش را تحت توافق کاهش تولید اوپک محدود کرده است.

وزیر نفت عراق گفت: عراق هر بار و در هر نشستی برای همه روشن کرده که به توافق اوپک پایبند است. ما مصمم هستیم که تا پایان امسال به ظرفیت صادرات ۵ میلیون بشکه در روز دست پیدا کنیم.

کاهش تولید نفت اوپک به بالا رفتن قیمت‌ها کمک کرده و نفت برنت هفته گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای ۷۱ دلار در هر بشکه صعود کرد. اعضای اوپک از افزایش قیمت‌ها و درآمد بالاتر سود برده‌اند و می‌گویند قیمت‌ها چندان بالا نیست.

لعیبی قیمت‌های فعلی را منطقی توصیف کرد. وی گفت: عراق امیدوار است تولیدش از میادین نفتی کرکوک را با کمک شرکت BP به بیش از دو برابر افزایش دهد.

عراق ماه میلادی جاری اعلام کرد تفاهمنامه‌ای را با شرکت BP برای افزایش ظرفیت میادین خود امضا کرده است.

اگرچه صادرات نفت از جنوب عراق در رکورد بالایی قرار دارد اما تولید در شمال عراق پس از اینکه ارتش این کشور کنترل میادین نفتی را از نیروهای کرد بازپس گرفت، کاهش یافته است.

کاهش تولید نفت در شمال عراق، پایبندی این کشور به توافق کاهش تولید را در ماه‌های اخیر افزایش داد. پایبندی عراق سال گذشته از عربستان و سایر تولیدکنندگان بزرگ اوپک کمتر بود.

وزیر نفت عراق اعلام کرد بازار به ثبات خوبی نزدیک شده و عراق ۴.۳۵ تا ۴.۳۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند.

بر اساس محاسبات رویترز، با در نظر گرفتن سطح تولید عراق در ژانویه، این کشور تولیدش را ۲۰۶ هزار بشکه در روز کاهش داده و سطح پایبندی خود به توافق کاهش تولید را به ۹۸ درصد رسانده است.

منبع:ایسنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved