صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

افزایش برداشت از میدان پارس جنوبی از افتخارهای دولت تدبیر و امید است ۱۳۹۶/۱۱/۰۹


روابط عمومی استانداری بوشهر روز دوشنبه به نقل از عبدالکریم گراوند افزود: با وجود کارشکنی‌ ها، سنگ‌ اندازی‌ ها و دشمنی‌های دشمنان با تلاش وزیر نفت و کارکنان این وزارتخانه در حوزه صنعت نفت و گاز میزان برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی روزانه 300 میلیون متر مکعب افزایش یافت.
وی با بیان اینکه میدان گازی پارس جنوبی با کشور قطر مشترک است اظهار کرد: در حالیکه ایران کمتر از نصف کشور قطر از میدان گازی پارس جنوبی برداشت می‌ کرد با تلاش و سرمایه ‌گذاری‌ های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید امروز برداشت و تولید گاز ایران با کشور قطر برابری می‌ کند.
گراوند گفت: با افزایش برداشت از میدان گازی پارس جنوبی کمبودهای گذشته جبران شده است وتلاش می شود فازهای جدید دیگر نیز در سال آینده تکمیل و وارد مدار تولید شود.
وی یادآور شد: براساس برنامه آخرین فاز پارس جنوبی سال 1398 با تلاش متخصصان وزارت نفت باید افتتاح و میزان برداشت گاز پارس جنوبی افزایش یابد.
گراوند گفت: برداشت نفت خام از میدان مشترک پارس جنوبی در گذشته وجود نداشت که در دولت تدبیر و امید با تکنولوژی‌ها و تخصص‌ مهندسان داخلی، این کار آغاز شده است.
استاندار بوشهر بیان کرد: با کمک مجلس شورای اسلامی و ارائه کمک‌ های لازم به وزارت نفت و تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی، زنجیره‌های تولید در زیر بخش فازها و تاسیسات پتروشیمی رونق بیشتری می ‌یابد.
گراوند بیان کرد: در این بازدید وزیر نفت از بسته شدن پرونده پارس جنوبی تا سال 1398 خبرداد که با ورود فازهای جدید در سال آینده در چرخه تولید گام بزرگی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی برداشته می‌ شود.
وی اضافه کرد: برای اجرای فازهای 24 گانه و تاسیسات پتروشیمی در پارس جنوبی بیش از130 میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری شده است.
گراوند افزود: بیشترین سرمایه‌ گذاری صنعت نفت با نرخ امروز در تاسیسات پارس جنوبی در استان بوشهر صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: ظرفیت این استان در طرح ‌های صنعت نفت بی‌ نظیر است به ‌گونه‌ای که 93 درصد نفت خام کشور از پایانه صادراتی نفت خارگ در محدوده بوشهر که بزرگترین پایانه نفتی ایران است صادر می ‌شود.
گراوند، با بیان اینکه مردم استان بوشهر افتخار میزبانی صنعت بزرگ پارس جنوبی را دارند افزود: با استقرار تاسیسات یاد شده لقب پایتخت انرژی برازنده این استان است.

 

منبع: ایرنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved