صنعت نفت ایران
1403/1/28
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

کاهش ذخایر نفت آمریکا برای دهمین هفته متوالی ۱۳۹۶/۱۱/۰۷


به گزارش رویترز، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه، ۱.۱ میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه تحلیلگران میزان کاهش ذخایر را ۱.۶ میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند.

بر پایه آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سطح ذخایر نفت به ۴۱۱.۶ میلیون بشکه رسیده که پایین‌ترین میزان از فوریه سال ۲۰۱۵ بود و روند کاهش در مدت ۱۰ هفته گذشته یک رکورد به شمار می‌رود.

ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل برای معاملات آتی نفت آمریکا است، ۳.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۳۹.۲ میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین میزان از ژانویه سال ۲۰۱۵ بود.

کاهش مستمر ذخایر آمریکا با وجود افزایش تولید روی داد که این بار به ۹.۹ میلیون بشکه در روز رسید و فاصله چندانی با شکستن رکورد تولید ۱۰.۰۴ میلیون بشکه در روز که در سال ۱۹۷۰ ثبت شد، ندارد. این آمار نشان داد فعالیت پالایش نفت ۳۹۲ هزار بشکه در روز کاهش یافت و نرخ استفاده از پالایشگاه با ۲.۱ درصد کاهش، به ۹۰.۹ درصد از مجموع ظرفیت رسید.

ذخایر بنزین، ۳.۱ میلیون بشکه رشد کرد در حالیکه تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، رشد این ذخایر به میزان ۲.۵ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

ذخایر میعانات که شامل دیزل و نفت کوره می‌شود هم ۶۳۹ هزار بشکه افزایش یافت، درحالیکه پیش‌بینی شده بود میزان این ذخایر ۱.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کند.

واردات نفت خام آمریکا هفته گذشته ۷۱ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

 


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved