صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

اراده دولت دوازدهم برای گازرسانی به همه روستاهای کشور ۱۳۹۶/۱۰/۰۶


اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در آیین افتتاح طرح گازرسانی به 180 روستای خراسان رضوی که در روستای 'نصرآباد' مشهد برگزار شد، افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید 14 هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند که اکنون این تعداد به 24 هزار روستا رسیده است.
وی بیان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، تنها 56 درصد از روستاهای استان خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردار بودند که این رقم اکنون به 92 درصد رسیده است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت دوازدهم تلاش خواهد کرد تا پایان کار خود همه روستاهای کشور را از نعمت گاز برخوردار سازد و هیچ روستایی بدون گاز نماند.
جهانگیری با اشاره به مشکلات خشکسالی در کشور گفت: به رغم شرایط سخت کم آبی در کشور، در سال 95طرح لوله گذاری آب آشامیدنی به 2 هزار و 950 روستا اجرا شد، در حالی که در 10 سال پیش از آن به طور میانگین سالانه به 300 روستا آبرسانی شده بود.
وی اظهار کرد: رویکرد دولت دوازدهم به روستاها، به عنوان مراکز اصلی تولید در کشور، این است که از امکانات رفاهی و معیشتی مناسبی برخوردار باشند که در این راستا در قالب طرحهای هادی روستایی همه جاده ها با قیر رایگان آسفالت شد.
وی اضافه کرد: همچنین تاکنون دولت تلاش کرده همه بافت های فرسوده بویژه در مناطق روستایی را بازسازی و استحکام بخشی کند که در این زمینه تاکنون خانه های روستایی زیادی در کشور بازسازی و مقاوم سازی شده اند.
به گزارش ایرنا، در این آیین طرح گازرسانی به 180 روستای خراسان رضوی، مجموعا با 24 هزار و 712 خانوار جمعیت، با هزینه پنج هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و کلنگ آغاز گازرسانی به شهر 'بار' فیروزه و 147 روستای دیگر با جمعیت 17 هزار و 857 خانوار در این استان آغاز شد.

 

منبع: ایرنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved