صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

قیمت نفت کاهش یافت/ قیمت هر بشکه نفت به ۶۳ دلار و ۲۳ سنت رسید ۱۳۹۶/۰۹/۲۵


در حالی که ادامه تعطیلی خط لوله انتقال نفت شمال موجب تقویت قیمت‌ها شده، رشد تولید نفت آمریکا و تقاضای ضعیف برای بنزین در این کشور موجب تضعیف قیمت‌ها شده است و این عوامل موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه افت و خیز زیادی را شاهد باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 8 سنت، معادل 0.8 درصد کاهش به 63 دلار و 23 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 26 سنت افزایش به 57 دلار و 30 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز 24 نوامبر به بالاترین رقم 2 سال گذشته یعنی 59 دلار و 5 سنت رسیده بود.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات هفتگی افت 0.3 درصدی را تجربه کرد و نفت خام آمریکا نیز کاهش هفتگی 0.1 درصدی را شاهد بود.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت گفت: قطعا فشارهایی بر روی نفت وجود دارد. تقاضا برای بنزین پایین آمده که با توجه به اینکه در فصل تعطیلات قرار داریم عادی نیست و عرضه نیز به صورت مداوم در حال افزایش است.

قیمت بنزین در هفته ای که گذشت شاهد افت 3.5 درصدی بود.

تعطیلی خط لوله فورتیز که نفت را از دریای شمال به انگلیس انتقال می‌دهد موجب تقویت قیمت نفت برنت در اوایل جلسه دیروز شد، اما بعدا قیمت نفت اندکی کاهش یافت.

از سوی دیگر تولید نفت آمریکا نسبت به اواسط سال 2016 با 16 درصد افزایش به 9.78 میلیون بشکه در روز رسیده و این مسئله موجب تلاش‌های اوپک و متحدانش برای برقراری موازنه در بازار شده است.

آمارهای موسسه بیکر هاگز نشان می‌دهد، تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در این هفته 4 مورد کاهش داشته و به 747 سکو رسیده که اولین کاهش هفتگی در طی 6 هفته گذشته است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved