صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

شرایط جدید قرارداد و تخفیف‌های ویژه ایران برای مشتریان نفتی ۱۳۹۶/۰۹/۰۲


ایران با امیدوار است با کاهش قیمت، تقاضا برای نفت را در مقایسه با دیگر صادرکنندگان نفتی خاورمیانه افزایش و مشتری‌های خود را در آسیا به دست آورد، خواهد داد. 

سه منبع آگاه اعلام کردند؛ شرکت ملی نفت ایران برای جلب مشتری، مزیت‌هایی را برای خریداران نفت ایران تعریف کرده است از جمله دسترسی به بارگیری فوری و آسان از نفت سبک گرفته تا نفت سنگین را در شرایط قراردادها اعمال کرده است، پیش از این هم قیمت نفت برای ماه دسامبر را به کمترین میزان درسال جاری در مقایسه با نفت عربستان کاهش داد. 

«تیالگ دوشی» مشاور در شرکت موس تاند استانسیل در سنگاپور اعلام کرد تهدید کنگره آمریکا ایران را تحت فشار قرار داده تا بازارهای خود را از طریق تخفیفاتی که می‌دهد محکم‌تر کند.

براساس همین گزارش آمارهای تامسون رویترز نشان داد شرکت ملی نفت ایران نخست قیمت فروش رسمی خود را  برای نفت سنگین ایران در برابر نفت گرید متوسط عربستان(OSP) در ماه اکتبر کاهش داد. پیش از این هم برای  فروش در ماه دسامبر کاهش داد. این مسئله باعث شد که قیمت نفت سنگین ایران برای ماه دسامبر بیشترین تخفیف را در مقابل نفت عرب طی یک هفته اخیر داشته باشد. 

ضمن اینکه کاهش قیمت برای نفت سبک ایران باعث شد که درآمد این نفت به کمترین میزان در دو سال گذشته در مقابل نفت سبک عرب عربستان قرار گیرد. این تخفیفات باعث شد که مشتری‌های موجود ایران برگردند، که البته این حمایت‌های دولتی از زمان تحریم‌های غرب در فاصله 2012 تا 2014 کماکان وجود داشت. 

منابع تجاری اعلام کردند خریداران ژاپنی و هندی به کاهش قیمت برای ماه اکتبر با افزایش واردات پاسخ دادند انتظار می‌رود که این حجم را به دلیل قیمت رقابتی افزایش دهند. 

پیشنهاد ایران برای ماه دسامبر چند هفته قبل از اینکه کشورهای عضو اوپک و غیراوپک قرار است در 30 نوامبر برای ادامه طرح کاهش تولید نفت تصمیم بگیرند، گرفته شده است. 

احسان الحق مدیر تولید نفت و فراورده‌های پالایشگاهی در ریسورس اکونومیست اعلام کرد: آنها هم‌چنان افزایش صادرات نفت خام بصره از عراق و افزایش صادرات قطر را در ماه ژانویه دنبال می‌کنند که باعث شده نفت ایران در فشار بیشتری باشد. ‌


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved