صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

قیمت نفت به ۵۷ دلار و ۷۵ سنت رسید ۱۳۹۶/۰۷/۲۹


به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی کاهش قابل توجه صادرات نفت عراق به دلیل تنش ها در اقلیم کردستان، قیمت نفت دیروز با افزایش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 52 سنت، معادل 0.91 درصد افزایش به 57 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 33 سنت، معادل 0.64 درصد افزایش به 51 دلار و 84 سنت رسید.

یک منبع کشتیرانی گفت، صادرات نفت کردستان عراق از طریق بندر جیهان ترکیه به طور متوسط به 216 هزار بشکه در روز رسیده در حالی که معمولا میزان صادرات نفت از این منطقه به حدود 600 هزار بشکه در روز می‌رسید.

نیروهای عراقی این هفته کنترل دو میدان نفتی بزرگ در شمال غرب کرکوک را از پیشمرگه‌های کرد پس گرفتند و وزارت نفت عراق در بغداد انتظار دارد که تولید نفت از این میادین از روز یکشنبه مجددا از سر گرفته شود.

شرکت رزنفت، بزرگترین شرکت نفتی روسیه توافق کرده که با سرمایه گذاری ای 1.8 میلیارد دلاری کنترل خط لوله نفتی اصلی کردستان عراق را در اختیار بگیرد.

اولیویر جاکوب، تحلیلگر ارشد موسسه مشورتی پتروماتریکس گفت، قرارداد با رزنفت هرگونه اقدام بغداد علیه جریان نفت از طریق این خط لوله را اندکی سخت می‌کند.

تحلیلگران گفتند، بازار نفت در مسیر خود به سمت توازن مجدد قرار دارد.

بانک سرمایه گذاری جفریز آمریکا اعلام کرد: بازار نفت با اندکی کمبود عرضه مواجه شده و ما انتظار داریم این وضعیت دست کم تا پایان سال تداوم داشته باشد.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت خام تجاری این کشور با 15 درصد کاهش نسبت به رکوردهای ثبت شده در ماه مارس به 456.5 میلیون بشکه رسیده است.

منبع: تسنیم


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved