صنعت نفت ایران
1403/2/6
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

واردات نفت چین از ایران به بیش از 568 هزار بشکه در روز افزایش یافت ۱۳۹۶/۰۶/۰۱


خبرگزاری رویترز اعلام کرد، واردات نفت خام چین از ایران در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) نسبت به پارسال افزایش یافته و به روزانه 568 هزار و 720 بشکه رسیده است.

چین که در دوران تحریم با خرید حدود 400 هزار بشکه نفت در روز، بزرگترین خریدار نفت ایران بود، پس از رفع تحریم ها میزان واردات نفت را از کشورمان افزایش داد.
روند واردات نفت چین از ایران از زمان اجرای برجام روندی افزایشی داشته است، البته به دلیل تفاوت نیاز پالایشگاه ها در ماه های مختلف سال، در میزان صادرات به صورت ماهانه نوسان هایی وجود دارد.
بر این اساس، وزارت نفت به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد: واردات نفت خام چین از ایران در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) امسال با 0.45 درصد افزایش سالانه به 568 هزار و 720 بشکه در روز رسیده است.
اداره کل آمار چین گزارش داده است: صادرات نفت روسیه به چین در ماه ژوئیه امسال با 54 درصد رشد نسبت به پارسال به یک میلیون و 170 هزار بشکه در روز رسید و این کشور برای پنجمین ماه پیاپی، جایگاه بزرگترین تأمین کننده نفت خام چین را حفظ کرد.
مجموع واردات نفت چین در ماه ژوئیه امسال هشت میلیون و 180 هزار بشکه در روز بوده است.
میانگین قیمت نفت سبک صادراتی ایران از ابتدای سال 2017 تاکنون بشکه ای 51 دلار و 39 سنت بوده در حالی که میانگین قیمت این نوع نفت در سال 2016 بشکه ای 41 دلار بوده است.
قیمت نفت سنگین ایران نیز که از ابتدای سال 2017 تاکنون به بشکه ای 49 دلار و 35 سنت رسیده، در سال 2016 بشکه ای39 دلار و 19 سنت خرید و فروش شد. 
ایران علاوه بر افزایش تولید و صادرات، با هدف بالابردن جذابیت نفت خام صادراتی خود، طرح هایی مانند طرح توسعه فناوری اختلاط پیوسته نفت خام را اجرا می کند.
با اجرای این طرح، می توان نفت خام سفارشی برای پالایشگاه های مختلف دنیا را از طریق ترکیب انواع خام تهیه و صادر کرد. بدین ترتیب دامنه پالایشگاه های استفاده کننده از نفت خام صادراتی ایران افزایش یافته و قدرت چانه زنی تهران در بازارهای جهانی نفت بالا می رود.
میزان صادرات نفت خام ایران در ماه گذشته میلادی به حدود 2 میلیون و 600 هزار بشکه رسید.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved