صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

تهیه چند طرح ۲ فوریتی در کمیسیون انرژی برای رفع اشکالات «قوانین نفتی» ۱۳۹۶/۰۴/۳۱


فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح برخی قوانین نفتی و قراردادهای حوزه نفت و گاز در دستورکار کمیسیون انرژی قرار گرفته است، اظهار داشت: کمیته ای در کمیسیون مسئول اجرای این کار شده و تعدادی از حقوقدانان و افراد فنی مسئولیت این کار را برعهده گرفته اند تا اشکالاتی که در برخی قوانین وجود داشته و سبب شده که تا حدودی نظارت مجلس کمرنگ شده و کاهش یافته رفع شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، افزود:باید اعتراف کرد که در مجالس گذشته در قانون نفت و قانون اختیارات و وظایف وزارت نفت مصوبه هایی وجود دارد که نظارت مجلس را کاهش داده و کمرنگ کرده و مجلس را از حق قانونی خود محروم کرده است.

حسنوند ادامه داد:این قوانین به نوعی اختیارات مجلس را به برخی دستگاه ها و وزارتخانه ها داده اند که امروز مجلس نمی تواند بر برخی عملکردهای این دستگاه نیز نظارت دقیق خود را اعمال کند.

وی با بیان اینکه برخی مشکلاتی که در قراردادها و الگوهای نفتی پیش آمده به دلیل قوانینی بود که در مجالس گذشته مصوب شده و سبب بروز مسائل و اشکالات کنونی شده است، یادآور شد: اگرچه مسائل دیگری وجود دارد که باید با رایزنی با مسئولان ذیربط برطرف شود و در آینده نزدیک طرح های رفع این اشکالات آماده و اشکالات رفع شود تا دغدغه مردم و مسئولان عالی رتبه کشور تا حدودی برطرف و مجلس براساس وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کند.

حسنوند افزود: اگر امروز بحث محرمانه بودن قرارداد، واگذاری بدون مناقصه و تصویب الگوی قراردادها توسط دولت و در هیئت دولت مطرح شده براساس مصوبه مجلس بوده و این اشتباهات و اشکالات در تصویب قوانین باید توسط مجلس اصلاح شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به چگونگی اصلاح این قوانین، تصریح کرد:با توجه به اینکه قوانین متعدد بوده در قالب چندین طرح مختلف ارائه می شود تا به عنوان دو فوریت به هیئت رییسه ارجاع و با تعامل و بررسی  نمایندگان در صحن علنی به تصویب برسد.

 

منبع: خبرگزاری فارس


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved