صنعت نفت ایران
1403/1/31
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

اخبار کوتاه جهان انرژی/آمادگی روسیه برای همکاری با اوپک و تغییر توافق کاهش تولید ۱۳۹۶/۰۴/۱۸


جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با اوپک و تغییر توافق کاهش تولید، ثابت ماندن سطح ذخایر نفت آرامکو با وجود رکودشکنی تولید در سال 2016، تصمیم قطر برای افزایش 30 درصدی تولید گاز طبیعی مایع، رکوردشکنی تولید فرآورده های نفتی در ژاپن و کره جنوبی و کاهش سطح ذخیره سازی نفت آمریکا بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که این کشور برای بررسی پیشنهاد شریکان خود، از جمله در زمینه بازنگری در شرایط توافق جهانی برای کاهش تولید نفت، آمادگی دارد.
افزون بر این، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد این کشور قصد دارد برای تنظیم بازارهای انرژی و کاهش نوسان قیمت نفت، به همکاری با دیگر کشورهای تولید کننده نفت ادامه دهد.

**ثابت ماندن سطح ذخایر نفت آرامکو با وجود رکودشکنی تولید در سال 2016
به گزارش رویترز، آرامکوی عربستان از ثابت ماندن سطح ذخایر نفت و میعانات گازی این شرکت در سال 2016 میلادی با وجود رکوردشکنی تولید نفت خبر داد. 
تولید روزانه نفت این شرکت در سال گذشته میلادی به رقم بی سابقه 10 میلیون و 500 هزار بشکه رسید، در حالی که ذخایر نفت و میعانات گازی عربستان در پایان 2016 میلادی تنها با اندکی کاهش سالانه، در حد 260 میلیارد و 800 میلیون بشکه ثابت ماند. 

**همراهی روسیه با تغییرات احتمالی توافق کاهش تولید تشویقی برای اوپک
به گزارش رویترز، نمایندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کردند که موافقت روسیه با تغییرات احتمالی توافق جهانی کاهش تولید نفت تشویقی برای آنها به شمار می رود و مسیر را برای گام های بعدی به سوی مهار مازاد عرضه نفت هموار می کند.
وزارت انرژی روسیه، اعلام کرده است که مسکو آماده بررسی پیشنهادها، از جمله بازبینی و تغییر توافق کاهش تولید است. 

**گاز طبیعی مایع قطر در آسیا جنگ قیمت به پا می‌کند
به گزارش رویترز، تصمیم قطر برای افزایش 30 درصدی تولید گاز طبیعی مایع (ال ان جی) و رساندن آن به 100 میلیون تن در سال، نخستین گام برای ایجاد جنگ قیمت با رقیبانش برسر مشتریان آسیایی است.
این تصمیم قطر به منظور مبارزه با رقیبان برای کسب سهم بیشتری از بازار، سبب افزودن گاز به بازاری می‌شود که هم اکنون با مازاد عرضه روبه روست و دیگر صادرکنندگان این سوخت پاک را با چالش روبه رو خواهد کرد. 

**رکوردشکنی تولید فرآورده های نفتی در ژاپن و کره جنوبی 
به گزارش رویترز، پالایشگاه های ژاپن و کره جنوبی به بالاترین ظرفیت تولید فرآورده های نفتی رسیده اند تا سوددهی پالایشی خود را به بیشترین میزان پنج ماهه اخیر برسانند.
پالایشگاه های ژاپن از ماه ژانویه تا مه امسال به بیش از 90 درصد ظرفیت تولید خود رسیدند و پالایشگاه های کره جنوبی در این مقطع از 99.1 درصد از توان تولیدی خود استفاده کردند که این میزان در مدت مشابه پارسال 96.6 درصد بوده است. 

**ژاپن به عربستان برای افزایش ذخیره نفت کمک می کند
به گزارش رویترز، ژاپن اعلام کرده است که قصد دارد ظرفیت ذخیره سازی نفت خامی را که به طور رایگان در اختیار سعودی آرامکوی عربستان قرار داده است تابستان امسال تا 30 درصد (یک میلیون و 900 هزار بشکه) افزایش دهد و میزان آن را به هشت میلیون و 200 هزار بشکه برساند. 
این ظرفیت اضافی به عربستان کمک می کند با وجود افت قیمت های نفت و وجود مازاد عرضه، مشتریان آسیای شمالی خود را به ویژه ژاپن، که بزرگ ترین مشتری آرامکو به شمار می رود، حفظ کند. 

**روند تصویب امتیاز اکتشاف نفت و گاز در منطقه فدرال آمریکا شتاب می‌گیرد
به گزارش رویترز، رایان زینک، وزیر کشور آمریکا دستور سرعت بخشیدن به روند تصویب مجوز اکتشاف و حفاری نفت در زمین های فدرال این کشور را که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بسیار کند شده بود، امضا کرد و این فرایند از 257 روز به 30 روز کاهش یافت.
این دستور یکی از آخرین اقدام های دولت دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکاست که می کوشد فعالیت حفاری و اکتشاف را که منبع درآمد این دولت ذکر شده است، تسهیل کند. 

**آغاز برداشت از بزرگ ترین میدان نفت برزیل به تعویق افتاد
به گزارش رویترز، تولید نفت از نخستین دکل میدان فراساحلی لیبرای برزیل به علت وجود برخی مشکلات طبق برنامه ها در ماه ژوئیه آغاز نخواهد شد. لیبرا که یکی از بزرگ ترین ذخایر نفت بزریل به شمار می رود دارای 8 تا 12 میلیارد بشکه ذخایر قابل برداشت نفت است. 

**کاهش سطح ذخیره سازی نفت آمریکا
به گزارش رویترز، سطح ذخیره سازی نفت آمریکا در هفته منتهی به 30 ژوئن (نهم تیرماه) با 6 میلیون و 300 هزار بشکه کاهش ماهانه به 502 میلیون و 900 هزار بشکه رسید که کمترین میزان از ماه ژانویه به شمار می رود. واردات نفت آمریکا نیز در این مقطع 514 هزار بشکه در روز کاهش یافت.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved