صنعت نفت ایران
1403/2/1
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

اخبار کوتاه جهان انرژی/ رکورد شکنی سطح ذخایر شناور نفت ۱۳۹۶/۰۳/۳۰


رکوردشکنی سطح ذخایر شناور نفت، افزایش تولید نفت لیبی به بیشترین میزان در 4 سال اخیر، نظر یک تحلیل‌گر در باره احتمال کاهش قیمت نفت به 30 دلار در سال 2018 میلادی و کشف بزرگ ترین ذخیره نفت در منطقه قطبی روسیه مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش بلومبرگ، میزان نفت ذخیره شده در نفت کش‌ها اوایل ماه ژوئن به 111 میلیون و 900 هزار بشکه رسید که بالاترین میزان در سال 2017 میلادی تا کنون محسوب می شود .
بیشتر این افزایش مربوط به رشد سطح ذخایر در دریای شمال، سنگاپور و ایران است و این تأثیر مثبت توافق کاهش تولید نفت را برای مهار مازاد عرضه خنثی می کند. 

**بازار نفت با جود افزایش تولید اوپک و غیراوپک متوازن می شود
به گزارش بلومبرگ، «خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که با وجود افزایش تولید نفت برخی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از جمله لیبی و نیجریه و همچنین رشد تولید نفت شیل آمریکا، انتظار می رود که بازار نفت در سه ماه چهارم 2017 میلادی به توازن برسد.
به گفته الفالح، تلاش های جهانی برای کاهش تولید نفت که از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شد، سیر عرضه و تقاضا را در مسیر مناسبی هدایت می کند، اگرچه با توجه به افزایش سطح ذخایر نفت در دو سال گذشته، تاثیر کاهش تولید بر بازار نفت زمان بر خواهد بود.

**تولید نفت لیبی به بیشترین میزان در 4 سال اخیر رسید
در پی توافق شرکت ملی نفت لیبی و شرکت نفت و گاز آلمان «وینترزهال»، برای ازسرگیری تولید نفت در دست کم دو میدان نفتی واقع در منطقه شرقی لیبی، تولید نفت این کشور آفریقای شمالی به حدود 900 هزار بشکه در روز رسید.
این رقم یشترین میزان تولید نفت لیبی از ژوئن 2013 میلادی با میزان تولید روزانه یک میلیون و 130 هزار بشکه است. لیبی انتظار دارد که سطح تولید خود را تا ماه ژوئیه به یک میلیون بشکه در روز برساند.

**احتمال کاهش قیمت نفت به 30 دلار در سال 2018 میلادی
به گزارش اویل پرایس، «فریدون فشارکی»، تحلیلگر و رئیس موسسه مشاوره و تحقیقات «اف جی یی» هشدار داد که در صورت بیشتر نشدن رقم کاهش تولید نفت در توافق جهانی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت نفت در سال 2018 میلادی به 30 دلار خواهد رسید و نزدیک به دو سال در همین میزان باقی خواهد ماند.
به گفته فشارکی، کاهش کنونی تولید اعضای این سازمان برای حفظ قیمت نفت در حد 50 دلار تنها برای سال جاری میلادی کفایت می کند و در سال آینده میلادی انتظار می رود که ذخیره سازی های جدید از میزان تقاضا پیشی گیرد.

**کشف بزرگ ترین ذخیره نفت در منطقه قطبی روسیه
به گزارش خبرگزاری «آر تی»، شرکت روسنفت از کشف ذخایر بزرگ نفت در «خلیج خاتانگا» واقع در منطقه شرقی قطب خبر داد و وزارت منابع طبیعی این کشور هم آن را بزرگ ترین ذخیره نفت در منطقه قطب تا کنون دانست.
پیش بینی می شود، این منطقه دارای چهار میلیون و 500 هزار تن ذخایر نفت، 9 میلیارد و 300میلیون متر مکعب گاز و 500 هزار تن میعانات گازی باشد.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved