صنعت نفت ایران
1403/1/30
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

اخبار کوتاه جهان انرژی/اعلام حمایت اروپایی‌ها از قطر با امضای قرارداد گازی ۱۳۹۶/۰۳/۲۸


اعلام حمایت اروپایی‌ها از قطر با امضای قرارداد گازی، پیش بینی روسیه از افت قیمت جهانی نفت و احتمال افزایش ذخیره سازی نفت در نفت‌کش‌ها مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش رویترز، در اوج تنش‌ها میان برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و قطر، شرکت انگلیسی - هلندی رویال داچ شل با امضای قرارداد خرید سالانه یک میلیون و 100 هزار تن گاز طبیعی مایع، حمایت خود را از این کشور عربی اعلام کرد.
این قرارداد که میان شرکت دولتی قطر پترولیوم و شل بسته شد، از ژانویه 2019 میلادی قابل اجرا خواهد بود.

**وزیر انرژی امارات: نیازی به نشست فوق العاده اوپک نیست
به گزارش رویترز، «سهیل بن محمد المزروعی» گفت که لزومی به مذاکرات فوق العاده اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش از نشست عادی 30 نوامبر نمی‌بیند. المزروعی افزود: ما در آغاز توافق کاهش تولید قرار داریم، نیاز به زمان بیشتری است و تقاضا برای نفت در سه ماه سوم سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت. 

**پیش بینی روسیه از افت قیمت جهانی نفت
به گزارش رویترز، «الویرا نبیولینا»، رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: میانگین قیمت نفت در سال جاری میلادی حدود 50 دلار برای هر بشکه خواهد بود. 
وی افزود: بر اساس پیش بینی بانک مرکزی روسیه، در سال های 2018 و 2019 میلادی قیمت نفت به 40 دلار برسد.

**پیش‌بینی افزایش ذخیره سازی نفت در نفت‌کش‌ها
به گزارش رویترز، شرکت نفتکش «فرانتلاین» پیش بینی کرد که شمار ‌نفتکش‌های غول‌پیکر مورد استفاده برای ذخیره سازی نفت به امید رشد قیمت این کالا، افزایش یابد.
اگرچه هیچ یک از کشتی های شرکت فرانتلاین برای ذخیره سازی نفت به کار گرفته نشده اند، شرکت های واسطه گر مستقل برآورد می کنند که حدود 10 درصد از نفتکش های غول پیکر جهان به تازگی برای ذخیره سازی نفت اجاره شده اند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved