صنعت نفت ایران
1403/1/28
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

نمایش "ابرهرکول‌" جدید لاکهید مارتین+عکس ۱۳۹۶/۰۳/۲۵


به نقل از نیواطلس، هواپیمای باربری و تجاری LM-100J  بر اساس"ابرهرکول‌های نظامی C-130J " ساخته شده است. این هواپیما اولین پروازش را روز 25 ماه مه انجام داد و از تاریخ  19 تا 21 ژوئن (29 تا 31 خرداد) در فرودگاه "پاری-لو بورژه" (Paris-Le Bourget ) به نمایش گذاشته خواهد شد.

 سامانه LM-100J در واقع هفدهمین نسخه هواپیماهای ترابری غیرنظامیLM-100 Hercules  به شمار می‌آید که از سال 1964 تا 1992 تولید می‌شدند. زمانی که تولید هواپیماهای 114 LM-100 از این مجموعه متوقف شد، هنوز 55 مورد از آن‌ها فعال بودند.

هواپیمایLM-100J  همچنین مبتنی بر هواپیمای کنونی C-130J  است اما بسیاری از ویژگی‌های نظامی آن حذف یا غیرفعال شده‌اند.

هواپیمایLM-100J  برای میادین هوایی کوتاه و آماده‌ نشده در نواحی دوردستی طراحی شده که برای پرواز و فرود هواپیماهای جت مناسب نیستند و تجهیزات زمینی مناسب برای فرود این هواپیماها را ندارند.

فناوری LM-100J ویژگی‌های مشابهی با همپای نظامی خود از جمله داشتن چهار موتورRolls-Royce AE2100D3 با قدرت هر یک چهار هزار و 6377 اسب بخار دارد. هر یک از این  موتورها مجهز به کنترلرهای دیجیتالی و یک سامانه کنترل فشار موتور خودکار هستند. این ویژگی‌ به هواپیما امکان می‌دهد که در صورت از کار افتادن یکی از موتورها پرواز ایمنی داشته باشد.

موتورها، ملخ‌هایDowty R391  مجهز به شش پره‌ کامپوزیتی شمشیری شکل را به حرکت در می‌آورند که تا حد زیادی کم‌صداتر از ملخ‌های قبلی LM-100 هستند.

در کابین خدمه هواپیمای LM-100J یک رادار نقشه‌برداری کننده از زمین و هوای سرد با مصرف برق پایین، چهار نمایشگر رنگی در داشبورد(head down displayy) و دو نمایشگر مقابل دید خلبان(Head up display) برای کسب اطلاعات اولیه پرواز وجود دارند. همچنین اجاق مایکروویو و یک قهوه‌ساز وجود دارد. این هواپیما مجهز به سکوی بارگیری جهت بارگیری و تخلیه سریع بار است.

شرکت لاکهید مارتین اعلام کرده هواپیمای LM-100J  قادر به انجام فعالیت‌های متعدد از جمله اسپری‌کردن هوایی، خاموش کردن آتش، جستجو و نجات، خدمات آمبولانس هوایی، پروازهای هوایی بشردوستانه، حمل و نقل، تحویل محموله‌های بسیار سنگین و تفحص گاز و نفت است.

هواپیمای جدید در آزمایش‌های پرواز که دو هفته پس از اولین پروازش از سر گذراند، عملکرد بسیار خوبی داشت و سازندگان تصمیم گرفتند آن را در بزرگ‌ترین نمایش هوایی جهان به نمایش بگذارند.

حضور این سامانه در نمایشگاه پاریس فرصتی مناسب برای برجسته‌کردن قابلیت‌های اثبات‌شده آن و مهارت‌های بی‌رقیبش در بازار تجاری جهانی است.

منبع: ایسنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved