صنعت نفت ایران
1403/1/28
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در لرستان ایجاد شود ۱۳۹۶/۰۳/۲۵


وی با تاکید بر ایجاد صنایع پایین‌دستی نفت و پتروشیمی در استان و همچنین بیان اینکه مدیران باید برش‌های استانی برنامه اقتصاد مقاومتی را تهیه کنند، افزود: برنامه‌های تمامی دستگاه‌ها باید تا 15 تیرماه مشخص و به دبیرخانه ارائه شود.

بازوند یادآور شد: 120 میلیارد تومان در بودجه امسال برای ارتقای شاخص‌ها لحاظ شده که درصددیم نصف این مبلغ را به پروژه‌های تولیدی و نصف دیگر را به صورت فنی اعتباری در قالب یارانه به بخش خصوصی تخصیص بدهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در برنامه اقتصاد مقاومتی میزان اشتغال در سال 96 را نسبت به سال گذشته باید 10 درصد افزایش دهد، افزود: این سازمان واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را ببیند و خوشه‌های صنعتی را برای سرمایه‌گذاری در استان مشخص کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم از صنایع معدنی استان آن‌گونه که باید و شاید استفاده کنیم، تأکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت امسال باید با برنامه‌ریزی مناسب از هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری این بخش استفاده کند و این موضوع را در اولویت قرار دهد.

بازوند یادآور شد: با وجود اینکه یک سال از تولید صنایع پتروشیمی در استان سپری شده اما هنوز صنایع پایین‌دستی و تبدیلی آن ایجاد نشده که باید تشکیل این صنایع به‌طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد. توسعه واحدهای بزرگ در دستور کار قرار گیرد، چون این واحدها کشنده بوده و در بحث اشتغال پایدار بسیار مفید هستند.

استاندار لرستان بر تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان، تشکیل هلدینگ‌های صادراتی و توسعه فرش‌بافی تأکید کرد و افزود: این موارد می‌تواند در اقتصاد استان بسیار موثر باشد.

بازوند تأکید کرد: سیستم بروکراسی بانک‌ها برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی روان‌تر باشد و اگر درصدد ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستیم بانک‌ها نباید سخت‌گیری کنند.

وی به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی، اشاره و تصریح کرد: افزایش ۲۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای، توسعه گیاهان دارویی و باغات، افزایش تولید عسل و برندسازی محصولات کشاورزی استان باید  در دستور کار قرار بگیرد.

بازوند با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی روی رونق مسکن جدیت داشته باشد، افزود: بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی در دستور کار قرار گیرد و از وجود پیمانکاران بومی در پروژه‌ها استفاده شود.

استاندار لرستان گفت: دو شهر بدون گاز در استان داریم که باید در آینده از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه شرکت برق در بحث نیروگاه‌ها به‌طور جدی فعالیت کند، خاطرنشان کرد: اخیراً افتتاح سد و نیروگاه رودبار را داشتیم که سرمایه‌گذاری‌اش بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان بوده و یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ کشور بود.

بازوند با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب ۲۳۴ پروژه ۱۰۴ هزار متر مربع فضای بهداشتی‌درمانی را شروع کرده است، گفت: مصوب می‌کنیم  ۷۵ درصد این پروژه‌ها در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

استاندار با تأکید بر برنامه‌ریزی برای افزایش بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی استان، پیشنهاد داد: تدوین طرح بوم‌گردی استان و امکان‌سنجی گردشگری در دستورکار قرار گیرد.

منبع: ایسنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved