صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

آغاز عملیات اکتشاف در یک میدان جدید نفتی در خلیج فارس/ انجام 114 هزار متر حفاری اکتشافی در کشور ۱۳۹۶/۰۳/۲۵


یک مسئول صنعت نفت از آغاز عملیات اکتشافی در موقعیت آریا در خلیج فارس خبر داد و گفت: در فاصله سال های 91 تا 95، حدود 114 هزار متر حفاری اکتشافی در کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، علی محمد همتیان معاون فنی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به آغاز عملیات در موقعیت اکتشافی آریا در خلیج فارس، گفت: مدیریت اکتشاف برای حفر و تست چاه‌های اکتشافی در دریا، قراردادی را با شرکت حفاری شمال به مدت 2 سال برای حفاری حداکثر چهار حلقه چاه اکتشافی، منعقد کرده است که این قرارداد، محدود به عملیات در میدان اکتشافی آریا نبوده و سایر میادین اکتشافی را نیز در این 2 سال در بر می‌گیرد.
وی افزود: بر اساس این قرارداد، دکل دریایی سحر1 برای حفاری موقعیت‌های اکتشافی در خلیج فارس به این مدیریت واگذار شده است.
همتیان زمان پیش‌بینی شده برای انجام عملیات حفاری، بدون احتساب زمان آزمایش و مراحل نمودارگیری در موقعیت آریا را چهار ماه اعلام کرد و گفت: عملیات اکتشافی از هفتم اردیبهشت ماه در این موقعیت آغاز شده و عمق تقریبی آن 2400 متر و 300 روز برای انجام تمام عملیات (حفاری و تست) پیش بینی شده است.
همتیان در تشریح عملیات اکتشافی در سال های گذشته، گفت: بین سال های 91 تا 95، حدود 114 هزار متر حفاری اکتشافی (به طور میانگین حدود 8 چاه در هر سال) انجام شد که 23 هزار و 352 متر آن مربوط به سال 95 و حفاری10 حلقه چاه‌ بود.
معاون فنی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: در برنامه 5 ساله ششم، با توجه به دستورالعمل جدید شرکت ملی نفت ایران، وظیفه عملیات اکتشافی در کل گستره خشکی ایران به مدیریت اکتشاف واگذار شده که قرار است با تامین 6 تا هشت دکل خشکی، این عملیات انجام شود.
موقعیت اکتشافی آریا واقع در آب های خلیج فارس، از جنوب به میدان نفتی الخلیج (مشترک با قطر)، از غرب به میادین بلال و پارس جنوبی و از شمال شرقی به میادین رشادت، رسالت و سلمان محدود می شود.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved