صنعت نفت ایران
1403/2/1
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

هند تفاهم امضا شده بین ایران و شرکت روسی گازپروم کم اهمیت جلوه داد ۱۳۹۶/۰۳/۲۰


مقامات هندی تلاش کرده اند یادداشت تفاهم امضا شده بین ایران و شرکت روسی گازپروم در مورد توسعه میدان فرزاد ب را کم اهمیت جلوه دهند و می گویند، این تفاهمنامه یک قرارداد نهایی نیست و مذاکرات با تهران تا همین هفته گذشته در جریان بوده است.

سونجای سودهیر، دبیر بخش همکاری های بین المللی وزارت نفت و گاز طبیعی هند در این باره گفت: «آنچه در رسانه ها منتشر شده برداشت ما نیست.... شرکت او ان جی سی ویدش هند تا همین هفته گذشته در تهران در حال مذاکره با شرکت ملی نفت ایران بوده است.»

بر اساس گزارش ها، مذاکرات بین ایران و هند بر سر این میدان اخیرا با بن بست مواجه شده و هند برای تحت فشار قرار دادن ایران اقدام به کاهش خرید نفت از این کشور کرده است. ایران هم زمان اختصاص داده شده برای شرکت های هندی برای پرداخت پول نفت خود را از 90 روز به 60 روز کاهش داده است.

موافقتنامه توسعه میدان فرزاد ب بین ایران و هند قرار بود تا نوامبر سال گذشته منعقد شود، اما دو کشور توافق کرده اند که این توافق تا فوریه 2017 فرصت نهایی شدن داشته باشد.

یک مقام وزارت نفت هند که نخواست نامش فاش شود گفت: «اینکه توسعه این میدان به شرکت گازپروم روسیه داده شده تنها در رسانه ها مطرح است، اما با توجه به اینکه با ایرانی ها از نزدیک در ارتباط هستیم، اطلاعی در این زمینه نداریم.»

وی افزود: «سه ماه قبل، آنها یک یادداشت تفاهم با شرکت گازپروم امضا کردند اما ما هیچ نظری در خصوص اینکه این تفاهم به یک قرارداد نهایی منجر شده باشد نداریم. فرآیند اعطای چنین بلوک هایی تنها به صرف تحویل پروژه خلاصه نمی شود. محاسبات زیادی باید انجام گیرد و فرآیندهایی باید دنبال شود.»


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved